View Single Post
Old 16-09-2022, 16:48   #1179
BU662
critical mind

BU662's Avatar

Default Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Saken med disse kutt er jo denne.

Fra en Controlling/Cash-flow perspektiv gjör dette mye sans, man kutter utgifter til minimum.

MEN, og her kommer den store men, det også setter full stopp for neste emisjon. Fordi det ble jo Flyr ledelsen*s message "I høsten satser vi innenlands på de tunge ruter".

Nå kutter man en konkurranse-dyktig produkt 7 avganger, ned til 2 avganger. Mer enn tapene har investorer en aversjon mot selskaper som ikke lever opp til hva de lover. Derfor ser jeg mørke skyer på horisonten når det gjelder friske penger ... 2 daglige turer mot konkurrenter som flyr hver time, dette er absolut non-sense og man bør la det være. Det bare koster men gir ingen positiv EBIT.

Jeg savner forsatt en nytt storyline hva Flyr skål være etter man har funnet ut hva man ikke kommer å være. De har jo all disse eksperter og rådgiver, men det virker at ingen har en ide hvor Flyr faktisk kan finne en lønnsom nisje. Dersom jeg er rett med min analyse, så vil det beste og mest ærlige å avvikle selskap eller selger deler som er intessante til konkurrenter, slik at i minst en del av arbeidsplassene reddes. Bare å kjøre videre uten plan er først og fremst en jobb-sikring for all disse diverse leder-posisjoner som har ingen perspektiv dersom deler av virksomheten blir solgt. Motto virker å være "la oss si om vi kan holde det gående i noen måneder til ... "