Jeg har tidligere sammenligna Wizz og Lidl. Norske forbrukere er ekstremt tru mot det trygge og kjente, det gikk samme veg med dem begge. Jeg har veldig liten tru på at Ryanair skulle få til noe i innenriks i Norge.
Widerøe er interessant, og samarbeider alle veier. De bygger opp Bergen som en slags alternativ hub til Oslo. Her er det absolutt ikke snakk om bare Fot-ruter innenlands: De har ikke bare fjerna seg mer fra
SAS, de har stadig gått i mer direkte konkurranse. I tillegg flyr de for Finnair (i tillegg til interline) (noe som antakelig er svært gunstig - finlenderne vil fly Finnair, nordmennene vil fly Widerøe), har fortsatt interline med
SAS og dessuten interline med KLM. Widerøe har et ekstremt godt rykte, så om de bestemmer seg for å satse videre, vil de ha en svært gunstig utgangsposisjon. På sikt må de vel uansett ha flere Embraere, for å få utnytta flytypen bedre.