View Single Post
Old 23-01-2018, 22:02   #415
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: USA-visum, ESTA m.m.

Quote:
Originally Posted by firsttimer View Post
Hvordan fungerer det når man skal til USA med ESTA program? Hva spør de egentlig om? Er det sånn at man bør legge inn litt ekstra tid til deres spørsmål?
Du må legge inn tid til køen, ikke til selve utspørringen. Som andre har sagt så går det raskere om de ser du har vært gjennom før. Et dobesøk når du kommer ut av flyet kan raskt bety over en halvtime mere i kø. Jeg har masse stempel ved siden av mitt visum til USA (Har man besøkt for mange land så holder ikke ESTA) så sist fikk jeg kun spørsmålet "How are you?".

Når det er sagt så er det viktigste egentlig ikke hva man sier, men hvordan man oppfører seg. De stiller helt enkle sprøsmål som alle burde kunne svare uten problemer og det se etter er folk som har problemer med å svare. De kan også stille samme spørsmål igjen senere for å se om de får samme svar.

BTW, en periode jeg hadde mange transiter gjennom EWR ble jeg gjenkjent av en av de som kontrollerte passene der. Tror ikke det er for mange vanlige turister som har opplevd det.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote