Quote:
Originally Posted by jossien
Høres riktig ut det
Men siden den ble avslått for andre gang, var jeg rimelig sikker på at den saken havnet i en «bunke» som ikke trengte å åpnes før om en 6-8 måneder.
F.eks hvor mye betyr det for selskapene at de blir innrapportert til Transportklagenemnda ?
Fikk selskapet en melding når jeg sendte inn min klage ?
|
Jeg tror du er utsatt for en klassisk måte denne type saker håndteres på. Dette gjelder ikke bare klager på flyreiser, men også forsikringssaker som ikke er helt opplagte.
Fra Norwegian har flere først fått innvilget kravet sitt etter at Flyklagenemnda har etterspurt konkret informasjon om aktuell flight.
Norwegian har også en lang praksis med å tilby "goodwill kompensasjon" der de har tilbudt en del av beløpet som er blitt krevd uten å innrømme skyld/ansvar.
Dette er parallelt til forsikring der forsikringstager blir tilbudt deler av kravet.
Mange tar til takke mer en slik kompensasjon - ikke fordi at de er fornøyd, men fordi de ikke orker å bruke mer energi.
For Norwegian er enhver aksept av "Goodwill kompensasjon" en vinn - vinn sak. De slippe unna med bare deler av erstatningsbeløpet og de slipper å innrømme ansvar som skaper presedens.