Quote:
Originally Posted by Edyybru
Jeg forstår hans frustration, men er det ikke mere et spørgsmål om at lufthavnen/avinor må sørge for bedre udstyr til indflyvning og landing. Jeg kender ikke de lokale forhold, men det er vel forkert at placere ansvaret hos flyselskabet. Hvis lufthavnen er så vigtig en brik i i frastrukturen i området var det nok mere på sin plads at rette kritikken mod politikere/avinor så lufthavnens udstyr kan blive opgraderet.
|
Ja, og nei. En ting er lufthavnen, men også marginene til flytypen de bruker
Men det er heller ikke et like lett spørsmål. Problemet til
KSU er jo at de ikke generer nok trafikk til å fylle 737ere, og kunne opprettholde dagens frekvens. Og
SAS kan heller ikke drive fly halvtomme fly på
OSL-
KSU.
Så er det jo alltid en subjektiv vurdering hva som gir et best mulig tilbud. Høyere frekvens, med mindre fly, men med litt dårligere regularitet. Eller lavere frekvens med større fly.