Så er det på tide å vende snuten mot det kalde nord, hvor både mye snø, minusgrader, og nok en turnus venter på jobb:
Leg 3 av 4: Bangkok (
BKK) - Dubai (
DXB) med Airbus A380-800:
Emirates Airlines
Dato: 19. januar 2016
Avgang: Kl: 01:05
Ankomst: Kl: 05:00 (Lokal tid Dubai)
BKK-
DXB: A380-800, flight: EK385
Reg.: "A6-
EOI", levert til Emirates pr. mai 2015, maskinen
var litt over ett år gammel, når vi fløy med denne.
Seatconfig: F14/C76/Y429, totalt: 519 pax.

Over: Wing-view A380 i "dobbel forstand", her om bord på A388
med reg.: "A6-
EOI" og utsikt over til en enda nyere A380-maskin
nemlig "A6-EOQ" som var under et halvt år gammel når dette
bildet ble tatt.

Over: nabo-maskinen fra Emirates Airlines, Airbus A380-800, og
reg. "A6-EOQ", levert til Emirates pr. 28. nov. 2015; som er en av
de nye A380-maskinene, med plass til over 600 pax og er uten 1.class
som vi hadde på vår maskin. Seatconfig på maskinen på bildet
er dermed: C58/Y557 = 615 pax.
Så hopper vi videre til Dubai, og starter med noen flybilder:

Over: Emirates Airlines med B777-300ER, og reg.: "A6-
ENB". Maskinen ble
levert ny til selskapet pr. nov. 2012, og er litt over tre år gammel.
Seatconfig: C42/Y385 = 427 pax.

Over: Emirates Airlines med Airbus A380-800,og reg.: "A6-
EDB", en av de
eldste A380. Denne ble levert til Emirates pr. okt. 2008, og er
snart åtte år gammel. Seatconfig: F14/C76/Y399 = 489 pax.

Over: Qantas med Airbus A380-800, og reg.: "VH-OQE". Levert ny til
selskapet pr. des. 2009, maskinen er snart syv år gammel.
Seatconfig (fire klasser) : F14/C64/W35/Y371 = 484 pax, maskinen
bærer navnet: "Lawrence Hargrave".

Over: Emirates Airlines med B777-300ER, og reg.: "A6-
EBO". Levert
ny til Emirates pr. mai 2006, maskinen er litt over 9.5 år gammel.
Seatconfig: F8/C42/Y310 = 360 pax.

Over: Emirates Airlines med Airbus A380-800, og reg.: "A6-EDX". Levert
ny til Emirates pr. okt. 2012, maskinen er ca. fire år gammel.
Seatconfig: F14/C76/Y407 = 497 pax.

Over: litt av biz-jet parkeringen på
DXB.