Digresjon:
Når man reiser alene har man usedvanlig god tid til å tenke på ting. Istad ble jeg sittende å se rundt meg på menneskene i BA loungen på
BOS.
Stri-digresjon:
Muligens ble tanken trigget av at doen flommet over (med vann), loungen flommet over (i form av alt for mye folk), jeg tror jeg så en mus løpe inn på kjøkkenet (strengt tatt nok vanligere enn man ønsker å tro), maten i pre flight dining faktisk var trevlete og kald, så jeg spyttet ut og det gikk tomt for rødvin i Floungen. Men dette er bare en innskutt digresjon.
/Stri-digresjon
Så tenkte jeg... la oss si at man kom utfor en sånn event som alle prepper-galningene på NatGeo snakker om. Evt en "One Second After" som en medforumist tipset om. WHAT IF?
Disclaimer (som vanlig): Jeg er ingen prepper, men jeg tenker at det er unødvendig å være dum. Så jeg har litt vann på flaske (kom inn hendig når vannet forsvant i vinter), jeg har litt cash, litt ekstra dopapir, stearinlys, lommelykt, kniv og boksemat nok for noen dager.
Men WHAT IF?
Hva om noe brått gikk skikkelig galt...
Hvor ville jeg helst vært? På First class loungen på Boston Logan eller på den bensinstasjonen ca midt mellom Springfield og Boston?
Så det tenker jeg på nå.
Hvor ville du vært? På en førsteklasse lounge eller på en besinstasjon på "Bø" eller "Nelaug"?
Tidligere har jeg tenkt igjennom tilsvarende case: "Du brekker et ben på høyfjellet. Kun en person er sammen med deg. Av dem du kjenner, hvem vil du det skal være? Jeg synes det er interessant å tenke på.