Jeg prøvede engang - lidt halvhjertet viste det sig - at føre logbog over mine flyrejser. Jeg har ikke fået alle short
haul flights med, for jeg kommer stadig i tanke om besøgte steder, som ikke er bogført!
Min luftdåb var i slutningen af 1960erne som gymnasieelev,
CPH-
LGW-
CPH.
Det var såmænd i et LN-registreret fly, en DC6-B fra Braathens S.A.F.E.
Shorthaul:
I min tid i luftfartsbranchen gik det siden over stok og sten med diverse selskaber i Europa, hvoraf SK og
deres dengang 'poolpartners' stod for det meste! Da jeg havde fløjet
CPH-
LHR-
CPH hundrede gange, holdt jeg
op med at tælle! Det var engang i 1980erne!
'Medium' haul: ME, MS, SR, LY
Har fløjet
BEY-
ZRH i CV 990 Convair Coronado, et elegant fly som alle
var glade for, dog undtaget flyselskabernes regnedrenge!
Longhaul: Mest med BA! Desuden SK, PA,TW, NW, AF, CX, og KL.
Størstedelen i B-747 af forskellig art, men også VC10 og B-707!
Indenrigs:
CPH-
BLL -
CPH et utal af gange, når jeg skulle hjem til familien.
Jeg holdt af de tøffende 'Metrop'er' -CV440- som lavede et sound- and
smoke show, når de startede op! Senere gik vi over til 'sportsvognen'
DC9-21!
Efter mit karriereskifte flyver jeg kun 2-3 gange om året! Da jeg bl.a. har . været med nogle rejseselskaber,
har jeg ikke altid haft indflydelse på valg af flyselskab. Privat har jeg i de senere år hovedsagelig fløjet med DY,
OS og SK, alt efter destination.
Charter: Meget lidt: Bortset fra ovennævnte BU har der været en enkelt gang med hhv. Maersk, Sterling,
Thomas Cook og Malmø Aviation.
Viv