View Single Post
Old 21-01-2016, 01:13   #12
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Romjulstur med BA og AA til Puerto Rico

Dag 3
Hadde planlagt en tur til den kjente observatoriet i Arecibo, men det var uheldigvis stengt for et par måneder.

Istedet blir jeg hentet for en tur til regnskogen og nasjonalparken El Yunque. Det er standardutflukten "alle" tar.

Vi tar route 66 dit. Et par fra USA spør om vi er tilbake før 6. Det er vi vanligvis sier guiden. "Fint, for da går flyet". Guide ser sjokkert ut. Det blir altså en litt stresset tur. Paret var også de som vi måtte vente lenge på ved hotellet og de som var tregest ved alle stoppene. Ved den første stoppen bestilte de stekt kylling som de med største selvfølgelighet tok med inn i bilen. "Vi spiser vanligvis ikke i bilen, men idag er visst ingenting som vanlig", sa guiden.

Det er regnskog så de som ikke har vært borti sllikt før får seg en overralsklse over at det stadig regner der.

En skikkelig landkrabbe

Den største attraksjonen er visst å ta en smal sti langs en elv ned til en liten kulp hvor det er mulig å bli enda våtere. Det var 2 cruise-skip inne i San Juan så det var skikkelig køgåing.

Fuglefjell

Og tilbake til asfaltjungelen.

Det er flere restauranter ved hotellet. Anbefaler å prøve Casita Miramar. Man bør enten reservere bord der eller stå i kø når de åpner. Dagens menyer er på tavler som de bærer rundt.

Forretten Buñuelos de Malanga med chorizo-skum.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_6927.jpg
Views:	758
Size:	140.4 KB
ID:	40115   Click image for larger version

Name:	IMG_6928.jpg
Views:	757
Size:	88.2 KB
ID:	40116  

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 21-01-2016 at 02:37.
robertaas is offline   Reply With Quote