View Single Post
Old 27-12-2015, 00:36   #14
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Default Re: ZQN-AKL-HKG-TPE-BKK-IST-OSL (2014)

Reisen gjennom Sørøya på New Zealand er noe som virkelig har gjort inntrykk. For et land, for en natur. Vi hadde været med oss, men likevel – New Zealand er et paradis. Akkurat under selve oppholdet i Taiwan var jeg ikke spesielt begeistret for naturen, men det har slått meg etterpå at det er et flott land med mye å by på. Særlig likte jeg matkulturen. Du kan bevege deg i de mest høyteknologiske kvartalene med vestlige butikker og føle at du nesten er i fremtiden, og to timer etterpå sitte på en sliten restaurant i en fiskelandsby der de ikke snakker et ord engelsk. Maten glemmer jeg aldri. Dumplingene blir ikke det samme etter å ha vært i Taiwan.

Denne rapporten var den siste av reisen gjennom Asia og Oseania. Jeg hadde hatt permisjon i fem måneder. Da jeg dro fra Oslo i september tenkte jeg at jeg kom til å oppleve mye, og jeg gledet meg, men kunne aldri forestille meg hvordan det ville bli. Alle spør: Hva var det beste? Det kan jeg ikke svare på. Variasjonen er for stor til å rangere opplevelsene.

Det har blitt og vil bli mer reising, og jeg har funnet ut hva mine preferanser er, blitt mer kjent med deler av verden jeg ikke ante om og spist mye rart.

Mitt heteste tips? Gjør størstedelen av turen din utenfor komfortsonen, men legg inn komfortable avbrekk underveis. Takk for reisen!

Last edited by SeatBelt; 27-12-2015 at 00:47.
SeatBelt is offline   Reply With Quote