View Single Post
Old 27-12-2015, 00:18   #5
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Star Alliance Re: ZQN-AKL-HKG-TPE-BKK-IST-OSL (2014)

18.01.2014: NZ620
Queenstown (ZQN)-Auckland (AKL)
Air New Zealand
Airbus A320-200, ZQ-OJQ
Economy

En lang reise sto for dør, og utreisen fra NZ er mest praktisk fra Auckland. Et morgenfly fra Queenstown og en sen avgang videre muliggjorde en fin dag i landets største by. Jeg har vært i denne byen tidligere, og kjenner den ganske godt – men det er lenge siden, og de jeg reiste sammen med nå hadde aldri vært i byen. Det ble derfor lagt opp til en dag som speed-turist denne siste dagen på den sørlige halvkule.

Først ventet en flytur fra Queenstown. Vi ble hentet på hotellet av en shuttle som tok oss til innenriksterminalen, der innsjekking og sikkerhetskontroll gikk veldig effektivt. Flyplassen er ganske liten og hyggelig.

Jeg valgte seter langt bak for å se mest mulig underveis, siden vi tross alt fløy fra sør til nord en morgen over New Zealand. Climb out ble utrolig flott.

Det var også interessant å se flyselskapets kreative sikkerhetsvideo, som på dette tidspunktet var inspirert av Ringenes Herre. Like etter ble den omtalte sikkerhetsvideoen med jenter fra Sports Illustrated introdusert – og fjernet.

Det er ingen lang flytur opp til AKL, men ANZ rakk likevel litt servering. Flyværet var fint omtrent hele veien opp, men mye går over Tasmanhavet.

Gjenkjennelig landskap over Auckland – syv år siden sist!

SeatBelt is offline   Reply With Quote