View Single Post
Old 01-12-2015, 05:13   #18
Flying
Newcomer

Default Re: Argentina, Uruguay og Chile + Easter Island

Fikk også gå igjennom Business class for å ta noen bilder, hyggelig gjort av crewet ombord.

Og de kabinansatte sa at jeg måtte selvsagt komme fram og se på det som var mest interessant, LH First:

Sol, blå himmel og 30 varmegrader i Buenos denne fine mandags morgenen 30 november

Som sagt:

Her gjelder det å være raskest mulig ut, ellers møter man på denne køen ved passkontroll/imigrasjonen... Jeg ble som sagt igjen i flyet og i tillegg satt jeg meg på en benk inne på terminalen og ventet 10-15 min til køen hadde blitt mindre, det gikk likevel 1 time og 10 min i køen før jeg var kommet igjennom og fikk plukke opp bagasjen min.

Inne på flyplassen ble jeg møtt av godt over 100 personer med skilt som skulle plukke opp folk som hadde landet med ulike fly, i tillegg møter du ivrige taxisjåfører som nesten drar deg inn i taxien og gir ikke slipp på deg før du har sagt ja. De hjelper deg gjerne bort til minibanken for å ta ut penger og de ønsker SVÆRT gjerne å få betalt i dollar. Han som kjørte meg fikk ikke sagt det nok at jeg sparte mye på å betale i dollar, hele 40 kr regnet jeg ut med dagens kurs. Men av meg fikk han pesos siden det var det jeg hadde for hånd

Innsiden av flyplassen ved innsjekkingsområdet.

Utsiden av flyplassen Buenos Aires EZE.

Min opplevelse på denne flighten (positivt +, negativt -)
+ Gode seter (bedre enn SAS plus sine i A330/A340).
+ Hyggelig crew (men noen negative kommentarer under her),
+ Bra skjerm,
+ OK matservering,
+ landet når vi skulle,

- ca 1 time forsinket ut fra Frankfurt,
- Det var lang kø på toaletter (gjorde ikke meg noe i grunnen da jeg kun måtte 1 gang på hele turen),
- Dårlig setevalg (som er min egen skyll, 25G ),
- Litt klønete av crew å smelle vognen inn i setet hver gang,
- Crewet var dårlig på engelsk og fortsette bare med å snakke tysk til deg (flaks jeg hadde tysk i 3 år på skolen, så jeg forsto dem vertfall),
- Bagatell: Safety video kunne vært tekstet på flere språk samtidig. Den ble først vist med tysk tale og tysk tekst, der etter med engelsk tale og spansk tekst (?). Kunne fint greid å tekstet tysk, spansk og engelsk samtidig med engelsk tale.

DEL 3: kommer.

Last edited by Flying; 01-12-2015 at 14:39.
Flying is offline   Reply With Quote