View Single Post
Old 08-11-2015, 21:03   #3
FlyMads
ScanFlyer Blue

Default Re: WSJ 2015: En opplevelse for livet!

Del 1: Første etappe
Dato: 21.7.15, 06:25
Rute: KL1140
Maskin: Embraer 190, PH-EZD,
Alder: Ca 6 år
Sete: 22D (Economy)

Siden flyet skulle dra 06:25 og 40 speidere skulle reise samlet, ble oppmøtet 04:30. Etter å ha diskutert litt ble det til at jeg, troppslederen og en til dro opp kvelden før og overnattet på SAS Park-Inn. Vi satte vekkerklokka på 03:00 og prøvde å sove (med reisefeber).

Da vi våknet ble det bare å ta på seg klærne, spise litt rundstykker og smøre matpakke.

Inne ved innsjekk var det en grei mengde folk, men det ble fortkaos rundt selv-innsjekken da noe var galt. Det viste seg at vi måtte bort til skranken og sjekke inn for hånd.

Jeg er ikke så vant til å fly, og når jeg har flydddet har det stort sett vært med SAS (da jeg var liten), Norwegian (1 gang), Braathens (da jeg var liten) og Thomas Cook, så jeg ble overrasket da vi fikk store og behagelige seter, mat og drikke på den knappe 1,5 timers turen nedover.

(Småfly parkering :P )

Del 2: På AMS
Da vi ankom stoppet vi på en plass som virket litt mer rotete enn det vanlige «Parker ved Gate…». Det virket som om alle småflyene ble kastet inn i et område av fullt kaos.

Alle 40 kom seg av flyet uten noen store problemer og da noen så en Starbucks bar det rett bort for 10 stk. Etter å ha prøvd å få kontroll på oss, sa lederne at vi måtte møte ved gaten senest 12:45. Hvis ikke ble det ikke noen Japan-tur. De fleste gikk ut til gaten, E20, og to av oss gikk til tuppen for litt spotting...
Lokalbefolkningen:

Chiller'n på triller'n

Besøkende:

Arke 787, PH-TFK

Suriname Airways A340-300, PZ-TCP

China Airlines A340-300, B-18806

EasyJet A320 W/ Sharklets, G-EZOR

Etter å ha sittet der og sett alt mulig rart av stort og smått, KLM og annet i omtrent 20 min, fant en 5-6 stk ut av at vi skulle leke gjemsel på en av Europas største flyplasser. Jada…
Det gikk bra det også (helt utrolig), og etter litt kortspilling, mat & drikke-handling og soving, var det på tide å gå ombord…

Last edited by FlyMads; 08-11-2015 at 21:08.
FlyMads is offline   Reply With Quote