Quote:
Originally Posted by FlightDeck
Klokken var om lag seks da vi ankom hovedflyplassen denne regntunge mandag morgenen. Vanligvis går jeg rett til skranken for å hive fra meg bagasjen - automater begynner det å bli lenge siden jeg har brukt. Selv om det ikke var kø i skranken, måtte vi la automaten gjøre jobben. Riktignok bare skrive ut ombordstigningskort på et tynt papirflak - bagasjetagen var det kun agenten som kunne håndtere. Aviator-agenten spurte om vi skulle til Paris, og ja-joda, men vi skulle jo også videre. Spurte etter bussbillett til turen mellom CDG- og Orly-flyplassene, men han visste ikke engang at det var to flyplasser i Paris. Ifølge Air France skal vi få bussbillett ved innsjekking, men det overrasket ikke veldig at Aviator ikke hadde den informasjonen.
|
Buss-billetter gjelder kun om man flyr mainline AF hele veien ifølge Air France personale i Oslo. Flyr man
HOP! gjelder ikke dette. At agenten ikke kjenner til at det er mer enn en flyplass i Paris må jo bare være at han/hun har sovet i timen for dette kan jeg av egen erfaring si at det snakkes om i detalj på AFKL-kurset i Aviator.