Quote:
Originally Posted by LN-CGJ
Virker på meg som noe taktisk å forsinke avgangen litt og litt.
|
Dette er hva jeg har mistenkt
SAS for å gjøre hver gang jeg har blitt rammet av betydelige forsinkelser fra
CPH til
OSL. Forsinkelsene oppgis i inkrementer på 15 minutter, slik at man i praksis blir stående og henge ved gate ettersom man i teorien risikerer å måtte vende om i døra i loungen. Siste gang dette skjedde, i februar, spurte jeg rett ut betjening i gate om det var noen sjanse for at flyet kom til å lette innenfor den neste timen, og da svaret var et ærlig dansk "det betvivler jeg meget stærkt", så var saken grei - selv om forventet avgang oppgitt på skjerm nettopp hadde blitt forskjøvet med ytterligere 15 minutter i det tidligere oppgitte avgangstid passerte. Min mistanke er at en forsinkelse på 2-3 timer kanskje av noen oppleves som om tiden går litt fortere når forsinkelsen porsjoneres eller smøres ut med 15 minutters inkrementer - akkurat som Norwegian kan gjøre med noen timer om gangen.
Omvendt skal man selvfølgelig ta høyde for at forventet avgangstid oppgis på basis av tilgjengelig informasjon i øyeblikket. Det ville jo vært surt å oppgi fem timers forsinkelse til passasjerene, som da kan risikere å stikke avgårde både hit og dit, dersom flyet allikevel blir klart etter én time.