![]() |
Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?
Moderatornotis: Dette innlegget er delvis redigert ifht. det originale for å passe som en første-post i en tråd.
https://www.sas.no/eurobonus/partnere/opptjen-poeng/?category=flysas:eurobonus/category/airlines
Antall miles finner du enkelt her: http://www.webflyer.com/travel/mileage_calculator/ Eurobonus runder videre opp til nærmeste 100 (også før evt. utregning av 25%) |
EB opptjening hos *A partnere
Ser poengene fra juleferien begynner å dukke opp og tallene er nesten til å le av.
Har blåkort og fløy billigst med LH, UA og CO. Ut fra det jeg kunne finne ut hos partneren skulle disse flightene gi noen tusen miles, selv i economy. Er det slik at EB regner 25% av miles fra partnerene for EBB-medlemmer? |
Re: EB opptjenong hos *A partnere
Quote:
|
Antallet af point man optjener på "billigbilletter" er grinagtigt lavt - uanset om man rejser SK eller *A, er basic eller guld. Ofte er det næsten ikke besværet værd. Det giver flere point at købe en ny printerpatron end at flyve.
Bonusprogrammer er efterhånden kun for folk der rejser på de dyreste billetter eller bruger store beløb på co-brandede creditcards. Selv optjener jeg vel 95% af mine point på andet end flyvning. |
Hvis du hadde hatt co eller UA kort ville du fått mye mer.
|
Jeg anbefaler å regne over hvilken status du ville hatt på forskjellige kort basert på det trafikkmønsteret du har. Selv ligger jeg i grenseland til sølvstatus hos SAS, men med de samme reisene ville jeg ligget godt innenfor gullstatus hos UA.
Det kan uansett være greit å få poeng til Eurobonus, men de tjener jeg mye raskere med kort fra TrumfVisa enn ved å fly. Kan legge til at jeg bare flyr privat og med billigst mulig billettklasse. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Jeg undrer mig dog stadig over at det man tjener færrest point på er at flyve. Min logik siger mig at det burde være det primære i et flyselskabs loyalitetsprogram. Det giver ikke meget mening at man skal flyve CPH-AAL 134 gange for at tjene point nok til en "gratis" tur på samme rute og stadig betale skatter der næsten svarer til at købe en billet. Man kan naturligvis opnå status på antal legs, men bonus for at være stamkunde er der ikke meget af. Men der er jo så meget jeg ikke forstår ;) |
Quote:
|
Quote:
Det er jo en av fordelene av være immigrant i sitt eget land og ikke velkommen her i Norge (Norge liker jo ikke oss fremmedarbeidere;) - vi har ennå adresse i USA ;) |
Men om man flyr CPH-AAL 35 ganger 17/5 t/r så klarer man EB gull som Norsk for under 10K. Det må vel være den billigste måten å få *G av alle *selskaper?
|
Re: EB opptjening hos *A partnere
Jeg visste at det kun blir 25% av opprinnelig poengsum på SK flighter, men trodde at 25% kun var gjeldende når SAS skulle dele ut poeng og ikke at de trakk 75% på poeng tjent med *A partner-flighter.
Jeg valgte til dels å unngå SK-flighter på denne turen da jeg trodde poeng tjent hos partnere ikke ble kvartet ned. Baserte dette på erfaringer fra flighter med partnere i USA for noen år siden der miles ikke ble redusert til 25% selv om det kun ble 25% på SK-flighter. Ser i ettertid at det er skrevet i flere tråder om prosentreduksjon ved opptjening hos partnere. EB styrker på ingen måte min lojalitet ovenfor SAS når jeg skal fly, men pga. EB er jeg lojal bruker av Trumf, Diners og tilbud fra shop-partnere. For eksempel tjente jeg nesten like mange poeng ved å kjøpe en 30-pakk kontaktlinser med doble poeng som å krysse atlanteren. Flyr ikke så ofte lenger, så status er irelevant, og bruker hovedsaklig poengene når det er 50% tilbud innenlands på sommeren. |
Her er oversikten hva de forskjellige booking klassene gir hos *A partnere http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Flyselskap/
|
Quote:
Nu tror jeg dog at det er forbeholdt en meget minimal del af SAS kunder at gøre det ;) Stadig ikke meget der skaber loyalitet hos SAS' stamkunder ved at vælge dem fremfor konkurrenterne--- |
Quote:
|
Quote:
|
Newbie question: Hvor mange prosent gir Z hos LH til Eurobonus?
|
Quote:
http://www.flysas.com/shared/EuroBon...ansa/?vst=true |
Quote:
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 06:19. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.