Flyprat

Flyprat (https://forum.flyprat.no/index.php)
-   Bilder & foto (https://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Ny video teaser fra OSL (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=102386)

PerJohan 15-04-2012 12:18

Ny video teaser fra OSL

Hei i regnværet!
Her kommer en ny video fra første halvdel av april. Mye variert i denne perioden må jeg si.

http://www.youtube.com/watch?v=6dgieG0t3zI

Enjoy :fly

Siggdude 15-04-2012 12:37

Re: Ny video teaser fra OSL

Utrolig bra! Musikken passet perfekt! well done! :)

Kristiansen 15-04-2012 12:55

Terningkast 6...Full klaff med musikk,klipping,ATC!

Vidar 15-04-2012 13:10

Veldig bra,PJ.

Vidar

ENGM 911 15-04-2012 13:29

O hildrane du for en rå avslutning. B74F som blir borte i støvskyen for deretter å dukke opp igjen :YES

En helt vanvittig video som blir sett flere ganger. For all del, fortsett med filming for husfredens skyld. Dette er rene terapien for de mest hardbarka her inne.

putzmeister 15-04-2012 14:11

Virkelig knallbra, sammensetteingen av C17 og F16 var knall:D

LTH 15-04-2012 16:04

Utrolig bra sammensatt film. Får frysninger...:up:

Lasse 15-04-2012 16:18

Fantastisk bra!

jumbo 15-04-2012 17:04

Utifra videon så regner jeg med at du er på innsiden av gjerdet. så om du har lyst så kan du komme innom den røde bua i A6 så ¨skal jeg bli med deg over N M og inntil 70meter fra banen så kommer du helt innpå. spørr etter jon. er der man-ons

pgaa 15-04-2012 17:11

Veldig bra video! :up:

TheEirikK 15-04-2012 17:30

Rå bra video :D :D

Kanon 15-04-2012 18:14

Heftig begynnelse med Korean, skikkelig tøft med Fisheye klippet der du ser grasstustene bevege seg når flyet har passert, slutten var også kjempeflott.

LN-MOW 15-04-2012 18:39

Veldig bra. Morsom den pratesekvensen der med 'Widerøe' også ... :D

inger 15-04-2012 21:06

Nydelig :) Likte både mixen med C-17 og F-16, og avslutningen med Koreaneren i støvskya. Helt rått :) Ser fram til neste video :)

AirbusTrond 15-04-2012 21:18

Veldig flott - 1.000 takk!!

PerJohan 15-04-2012 21:46

Takker og bukker for alle kommentarene :)

Er veldig ydmyk overfor all rosen, har ikke drevet med flyfoto så alt for lenge, så jeg har masse igjen å lære når det gjelder å fange de rette øyeblikkene. Nå skal det også sies at jeg har drevet med video i mange år. Naturvideo har vært min greie, men følte at jeg trengte nye utfordringer og da falt valget på fly og spesielt OSL, som ligger kun ca 20 min kjøretur hjemmefra.
I tillegg kommer flyene stort sett når de skal i motsetning til f.eks en ørn som en kan sitte i dagesvis å vente på :lol:

Ser også på kommentarene på YouTube om at det er delte meninger om en skal sette på musikk på videoen eller om en skal ha bare original opptakslyd, dvs flystøy mm.
Lyd er en vitenskap for seg selv og krever MYE dersom en skal lykkes. Foreløpig har jeg ikke vektlagt lydopptaket like mye som bildet og i mange tilfeller må en prioritere. I hvertfall når en driver alene.
Synes det er vanskelig å få til god opptakslyd på OSL, da det er mange støykilder både innenfor og utenfor gjerdet som interferer på lyden av det spesifikke flyet som jeg fokuserer på!
Bl.a får jeg støy fra radaren inn på lydopptaket som en "blipp" ca en gang i sekundet. Dette kan være vanskelig å fjerne og er veldig skjemmende for lydbildet.
I tillegg har du biltrafikk fra vegsystemene rundt plassen. Taxende fly utenfor bildet skjemmer også.
Det eneste jeg har fått noenlunde bra til er ATC men der er det også veldig variabelt hvor godt en får inn signalet avhengig hvor en står.
F.eks er vestenden syd, dårlig mht tårnet, får ofte skurring mens fly i nærheten er sterk og klar.
Den beste plassen er vollen nordøst. Her er det gode forhold både fra tårn og fly.
Muligens kan en lengre og bedre antenne hjelpe men vet ikke hvor mye en skal legge i dette.

Min helt klare favoritt så langt har vært Korean Air Cargo. 747 er et rått fly. Og en vet vel ikke hvor lenge den vil fly, før 777 overtar. Synes ikke den er like stilfull å se på.

Nok en gang tusen takk alle for kommentarer. Jeg kommer helt klart med nye videoer utover. Ren terapi dette her :colgate:

ThePlanespotter1 15-04-2012 22:15

Dette er jo helt sykt!

Klipping, musikk, kvalitet. Hva mer kan jeg si, dette er jo rå bra!

ENGM 911 15-04-2012 22:24

Quote:

Originally Posted by PerJohan (Post 734879)
Min helt klare favoritt så langt har vært Korean Air Cargo. 747 er et rått fly. Og en vet vel ikke hvor lenge den vil fly, før 777 overtar. Synes ikke den er like stilfull å se på.

Slapp av. OSL er en storflyflyplass og Koreans B747 vil fortsette på OSL. KE`s B777 går "neddi Europa" en plass.

Tristar1011 16-04-2012 22:24

Jeg var nær ved å gi deg stående applaus her i stua, dette var en nytelse å se/høre! Fortsett å gi oss sånt :)

baselutvann 16-04-2012 22:31

Magisk! Meget pent!

All times are GMT +2. The time now is 19:40.

Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.