Recent content by view

  1. V

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Ja og nei tenker jeg, ser ikke helt logikken at SAS kan ta vesentlig mer via CPH enn Thai kan ta direkte fra OSL. Men for all del, om de lykkes så bra for dem. Jeg er ikke gift med dem heldigvis. De andre one-stop konkurrentene har vært mye mer aggressive...
  2. V

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Jeg fulgte litt med på julen her og det har hele tiden vært priset som utsolgt fra dag 1, litt merkelig om de faktisk selger så bra i forhold til konkurrentene. Flott om det stemmer altså, men det ble Lufthansa på oss denne gang.
  3. V

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam MCO må være seriøst lav yield, er vel en grunn til at AFKL ikke flyr dit og Lufthansa har overlatt ruten til Discover. Her må det være mye bedre å samarbeide med Virgin enn å starte noe selv.
  4. V

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Enig, det er en helt suveren lounge. Nå er det mange år siden sist jeg var innom, men å få seg en massasje, før en cocktail i baren og sette seg ned til betjent middag var rimelig greit. Hentet oss smågodt og spilte biljard etterpå. Kapasitetsproblemer...
  5. V

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Jeg har stor tro på OSL som fremtidig SAS hub, men kun på shorthaul. Her må vi skille longhaul og shorthaul, artiklene du refererer til omhandler shorthaul mens din kommentar var om longhaul. Jeg har liten tro på noen oppbygging av OSL på longhaul i det nye...
  6. V

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Dette er vel bare å glemme, det er en grunn til at Danmark har gått inn på eiersiden i det nye SAS - og det er ikke for å bygge opp OSL som longhaul hub.
  7. V

    Andre SK909 diverter til SWF

    Satt å så litt på radaren ifm med noen familiemedlemmer som snart skal lande med SK907, da så jeg tilfeldigvis SK909 fra Køben som gikk inn for landing på Stewart SWF. Det må være et sjeldent besøk av SAS til det som var en av Norwegian sine tidligere satsinger. En veldig alvorlig medical...
  8. V

    Southend Airport

    Southend er nevnt i en del ruteoppdateringer her inne, men har ikke sin egen tråd. Southend er for tiden stengt da ingen selskaper har aktive ruter. Tilbake i 2019 hadde Southed over 2 millioner passasjerer, det har vært ganske turbulent i kjølvannet av corona for Londons sjette flyplass...
  9. V

    Qatar 747-8 på OSL i dag

    Qatar 747-8 på OSL i dag Noen kjenner til denne, er det i sammenheng med båten i Kr.sand?
  10. V

    SAS sin bruk av CRJ900 på KSU/AES/MOL - (Splitet fra Cityjet skal fly CRJ900 for SAS)

    SAS sin bruk av CRJ900 på KSU/AES/MOL - (Splitet fra Cityjet skal fly CRJ900 for SAS) SAS feirer starten på sommerprogrammet og CRJ900 operasjoner på OSL-KSU med avbrutt landing og retur til OSL for SK2303. Lavt skydekke, mente stakkaren i cockpit. En norsk pilot hadde landet, garantert. Dette...
  11. V

    Superbowl 50

    Det nærmer seg Superbowl 50 og San Francisco-området forbereder seg på fullt kaos den kommende uken. Kom over denne artikkelen som beskriver forventet flyaktiviteter på Bay Area flyplassene, det kommer 1200 privat jet til helgen :wow: Håper det dukker opp noen bilder fra Oakland som visstnok...
  12. V

    Nok en solid prisøkning Europark OSL

    Nok en solid prisøkning Europark OSL Europark sine priser på OSL er jo helt galemattias. Nå betalte jeg 360,- for et døgn på P10, dvs årets prisjustering er 16%. På de andre områdene er prisene skrudd opp fra 150,- til 180,- som er 20% økning :wow: Dette på toppen av fjorårets økning på 50% på...
  13. V

    ANA oppgraderer ombord

    ANA lanserer nye seter i samtlige 4 klasser ombord B777-300ER fra februar 2010. Ny første klasse heter ANA First Square og blir en suite, mens det endelig blir helt flate seter og slutt på skrekkelig 3 seter i midten i det som blir hetene ANA Business Staggered. Må si det ikke klinger like godt...
Back
Top