Recent content by tackle55

  1. T

    Norwegian bytter handling i Oslo og København

    Re: Norwegian bytter handling i OSL/CPH IKKE med SGH, da det er egne folk som laster/losser flyet, og andre som kjører bagasjen til/fra.
  2. T

    Bagasjeplass på Widerøes Dash8-100?

    Re: Bagasjeplass på Widerøes Dash8-100? "Daa" er IKKE tilgjengelig på flerlegs ruter. Husk å få daa lappen på. Om denne mangler skal bagen, etter regelverket, behandles som innsjekket bagasje, og du får den ikke ved flysiden.
  3. T

    Kabinansatte forlot Norwegian-fly etter vill krangel med kapteinen

    Med forbehold om at artikkelen er riktig, så finner jeg det skremmende at enkelte ikke forstår at det er nødvendig for kabinansatte å si ifra når kapteinen insisterer på at det skal foretaes shortcuts for å rekke å ta av før rullebanene blir stengt. Tror alle passasjerere skal prise seg...
  4. T

    "Positiv trend brutt" for flysikkerheten?

    Tydelig at dere to ikke jobber i flybransjen. Og takk gudene for det!!!! Sikkerhet er det første og siste vi tenker på, og slik MÅ det være. Hvorfor skal vi ikke fortsette med et proaktivt sikkerhetstankesett? Fordi det koster penger? Kanskje dere to vil tenke litt annerledes den dagen dere...
  5. T

    "Positiv trend brutt" for flysikkerheten?

    Wahoo, det er EN!!!!! grunn till at det statistisk sett er tryggere å fly enn å kjøre til flyplassen. Nemlig at datidens flyselskap tok på seg denne kostnaden det er å være proaktive. Gi meg EN!!!!! god grunn til at vi skal tillatte at sikkerheten skal reduseres?????? Det tar år å få sikkerheten...
  6. T

    Priority tag på innenland

    Re: Priority tag på innenland Er nok heller i på OSL det sviktet. Prioritytaget bagasje skal, om mulig legges i eget lasterom. Da blir det enklere for mottaksstasjonen å legge dem først på båndet.
  7. T

    Overraskingsturen for mormor gjekk i vasken

    Flyet var nok overbooket i utgangspunktet. Når alle de som står rundt gaten med plass har gått om bord, så er det helt vanlig å starte å akseptere folk på stand by. Synes du at det hadde vært riktig å "kaste av" passasjerer som akkurat har fått gå om bord pga noen som ikke klarer å følge klokka...
  8. T

    Temperatur i lasterom under flygning

    Få legen din til å skrive ut en legeattest du kan fremvise i sikkerhetskontrollen. Sprøyter for medisinsk bruk er tillatt i håndbagasje. http://www.avinor.no/lufthavn/avinor/bagasjeoginnsjekking/20_Bagasje
  9. T

    USA-godkjenning av Irsk AOC trekker ut - konsekvenser for Norwegian longhaul

    Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden) Kinesiske ansatte på ruter TIL/FRA Kina, og Japanske TIL/FRA Japan. Maks 2 pr flight. Husk og at de japanske ansatte har HØYERE lønn enn skandinaviske ansatte. En hvis forskjell i forhold til det Kjos vil ha, og sier at SAS...
  10. T

    Dyr på fly, regler/erfaring.

    Re: Hund i kabin, regler/erfaring. "Først til mølla" prinsippet. Den som legger inn request først, er den som blir med.
  11. T

    Askil Holm vurderer å kutte ut Norwegian - og andre stuer-"problemer"

    Re: Askil Holm vurderer å kutte ut Norwegian Ukultur????? Nå er det slik da min gode mann, at det meste av skade på innsjekket bagasje skjer i bagasjeanleggene på flyplassene. Men det er noe dere passasjerer ikke ser. I alle fall SAS betaler/erstatter denne bagasjen, og krever så regress fra...
  12. T

    Priority tag på innenland

    Re: Priority tag på innenland Å joda, vi leser taggene. Det SKAL vi gjøre. Problemet er at taggene ofte ligger slik at vi kun ser destinasjon og flight. Ved dårlig tid, så går da baggen i flyet, uten å se nærmere på taggen. Sett på en rød pri-tagg sticker, så gjør du/dere jobben vår lettere :-)
  13. T

    Skånvik på farten igjen

    Re: Skånvik på farten igjen Nå er det vel DU fansen som oftest trekker frem dette med lønn. Argumentet fra DU er jo at de har konkurransedyktig lønn. Andre rettigheter/goder nevnes ikke med et eneste ord fra DU sin side........ Så lenge det er tillatt/lov i et land så er det moralsk riktig...
  14. T

    Skånvik på farten igjen

    Re: Skånvik på farten igjen Wahoo, lønn er da ikke den eneste faktoren som betyr noe i et ansettelsesforhold. Hva med oppsigelsesvern, som er så og si fraværende i USA og en del av de andre landene som DY har baser i? Hva med forsikringer og pensjonsavtaler? Alle disse betyr også en god del, og...
  15. T

    Skånvik på farten igjen

    Re: Skånvik på farten igjen Er det å ha Bangkokbase-crew på ruter mellom Europa og Usa lokal arbeidskraft på lokale vilkår????? For det er jo det godeste Kjos vil!!!!! Og hva med bruken av Spaniabase-crew innenriks i Norge? Dette er jo snart regelen, og ikke unntaket. Strategien til Kjos er...
Back
Top