Recent content by Spotterfly

  1. S

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Det hele handler vel hva slags definisjon hendelsen på fredag går under: Kansellering ved ekstraordinære omstendigheter, eller Kansellering ved kontrollerbare omstendigheter. Slik jeg ser det er det en Kansellering ved ekstraordinære...
  2. S

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Avgangen i morgen og ut uken fra Stockholm til Bangkok er full, så de må jo ihvertfall ha 90% kabinfaktor, vist Hifly tar 267 pax, og 787 tar 291 pax. Ser ikke ut til at passasjerene er skremt. Ellers ligger Dreamlineren inne igjen fra og med...
  3. S

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Helt enig. Lurer på hvor mange rundturer Norwegian må ta for å dekke inn tapet på en teknisk stopp som på fredag. Vist man tar utgangspunkt i Norwegian resultatgrad på 3% må de ta 33 rundturer. Tar på utgangspunkt i at hvert 787 fly skal...
  4. S

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Nei den er nok full av pax, det var mulig å kjøpe billetter på avgangen i går. Norwegian vil jo at folk skal få den beste flyopplevelsen, så selvsagt fyller de opp LNB først, vist de ikke har noen vektbegrensinger da, slik de sist hadde pga...
  5. S

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Da var LNB på vei tilbake til Stockholm som første fly i dag fra Bangkok, Hifly ser ikke ut til å ha lettet ennå.
  6. S

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. LNA og Hifly går vel begge til Bangkok i kveld, og da er det vel en mulighet for LNB som står i Bangkok nå er frisk og går tilbake sammen med LNA, så slipper de hviletid problematikk med Hifly.
  7. S

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Helt enig med deg i at folk må hjem vist flyet er kansellert. Jeg diskuterer nok heller den strategiske diskusjonen om omdømme-prisen det koster å la folk bli om-booket eller la de bo på hotell og vente på at flyet blir fikset. Nå er det jo...
  8. S

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Du må være enig i at det finnes en liten mulighet for at passasjeren her ikke rekker flyet videre, og at der dermed medfører overnatting ? Dette skyldes i så tilfelle en liten forsinkelse på avgangen fra Bangkok. Ja muligheten er sikkert lav...
  9. S

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. En teknisk verden der ting kan gå i stykker. :) Spørsmålet er om det er bedre å om-booke med andre flyselskaper eller vente til flyet blir fikset. Leste her før at de har kjøpt opp billetter med Qatar, og da er første flight kl. 20.50 på...
  10. S

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Nå vet jeg ikke hva som er problemet med flyet, kanskje det trenger en lengre rep, og om-booking var eneste mulighet, men vist Norwegian har latt seg påvirke av media og om-booker pga. dette, er det jo ganske uheldig. 24 t. forsinkelse er...
  11. S

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. At de gir opp hele flyet og sender passasjerer med andre selskaper er jo virkelig en ripe i lakken og omdømmet selskapet. Jeg ser på beundring på hvordan Norwegian har kjempet seg for å holde flyene i rute, og de har jo ikke kansellert en...
Back
Top