Recent content by saxil

  1. S

    Gode selskaper i Thailand, Vietnam og Kambodsja?

    Når du er ute i den store verden og jobber som expat pilot, les Kaptein, er det du selv som sørger for at de nødvendige operative og sikkerhetsmessige hensyn blir tatt. Det betyr nødvendigvis ikke at alle pilotene i selskapet besitter de samme kvalifikasjoner..... Og til boeing fan; du er...
  2. S

    Gode selskaper i Thailand, Vietnam og Kambodsja?

    NEI! Det var ikke derfor. Det var av operative og sikkerhetmessige hensyn han ikke ville sende sin familie med " eget" selskap!
  3. S

    Gode selskaper i Thailand, Vietnam og Kambodsja?

    Hei. Jeg har en god venn som jobbet som Kaptein i 5år for Vietnam Airlines. Når han skulle sende sin familie hjem til Sverige, sendte han de ikke med "eget" selskap. Jeg anbefaler å fly Thai.
  4. S

    SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

    Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt) Hva er veldig strix dress-code? Dress-code er vel dress-code? Eller?
  5. S

    Fuelforbruk på langdistanse på A 340 og 787

    Re: Fuelforbruk på langdistanse på A 340 og 787 Noe av vinninga går vel opp i spinninga siden DY ikke får fly over Russland til og fra Thailand. Bruker vel i snitt 1 time lenger tid hver vei. Da hjelper det vel lite at drømmeboeingen er så fuel effektiv, eller?
  6. S

    Samletråd - SAS longhaulforsinkelser

    Re: Drivstofflekkasje SK973 26.12.2013 Max landingsvekt på A340-300 er 192T. Men man kan lande med tilnærmet max takeoff vekt som er 275T. Tipper avgansvekten på denne turen var på rundt 250t. Hvis man så lander med en v/s på under 360' pr min, trenger en ikke store sjekken på bakken. Et annet...
Back
Top