Recent content by SASViking

  1. S

    SAS Sommerprogram 2026

    Opgraderingen af CPH-BGO var en fejl, under opdateringen af SAS' systemer. Dog er der stadig nogle dage hvor den vil gå med 6 afgange. Til gengæld er der nogle flere ændringer: CPH-KRK går fra 1 daglig E195 i S25 og tidligere planlagt 2 daglige E195 til 1 daglig A320Neo og 1 daglig CRJ. CPH-AAR...
  2. S

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS bestiller 45 (+10) E195-E2 Ryanair står for omkring 80% af de rejsende fra STN, det bliver ikke meget mere dominerende end det. Den eneste grund til at flere finder dertil er, at STN er den eneste af de større London lufthavne med kapacitet. SEN er den eneste anden lufthavn med lidt...
  3. S

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS bestiller 45 (+10) E195-E2 Jeg ville ikke være overrasket hvis det skete. SAS vil gerne flyve mere til London. STN var ikke en succes, det er næsten umuligt at få gode slots i LHR, slots i LGW er heller ikke det nemmeste, SEN og LTN er udelukket
  4. S

    SAS bestiller 45 (+10) E195-E2

    SAS har netop offentliggjort på et pressemøde i CPH, at de bestiller 45 E195-E2 med en option på yderligere 10. Første fly leveres i 2027 https://www.dr.dk/nyheder/penge/sas-vil-koebe-55-nye-brasilianske-fly
  5. S

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS åbner København - Mumbai Med den logik burde CPH være mindst. Vi har den mindste arena til indendørs sport af de tre hovedstæder. Vi har heller ikke det største stadion til f.eks. fodbold. Vi har ingen nordlysturisme, ingen vinterturisme generelt, vi kan ikke afholde diverse...
  6. S

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Den hed SK1291/92 da de senest fløj, og SK291/92 da det var med 767'ere
  7. S

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Det er lidt sjovt, at den får et rutenummer i dansk indenrigs-serien, når FAE ikke har fået det
  8. S

    Delta starter Minneapolis-København (Mai 2025)

    Delta starter Minneapolis-København (Mai 2025) Og så blev Deltas MSP rute officiel. Tre gange om ugen med en A330-300 fra maj 2025 https://www.facebook.com/share/p/PZxiFX7P4Ntz2zpr/
  9. S

    United starter Newark - Nuuk

    United har offentliggjort deres sommerprogram for 2025. Højst overraskende er EWR-GOH med, den skal flyves to gange om ugen i højsæsonen med en 737 MAX 8. Fra pressemeddelelsen: "Travelers will now have direct access to arctic adventure in Greenland via twice weekly seasonal service to its...
  10. S

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam Amerikanske ruter kommer senere. Det kræver tilladelse fra US DOT før det kan lade sig gøre, og de er lidt langsomme
  11. S

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam Tror der menes, at SAS skal have flere natstop i Europa, så flyene kommer til CPH om morgenen.
  12. S

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam Delta ændrer rutetider på JFK-CPH fra næste år, så de passer bedre med SAS' morgenbølge fra CPH, samt bedre med Deltas eftermiddagsbølge fra JFK. Nuværende: DL218 JFK 22:05-12:00+1 CPH DL219 CPH 14:00-16:55 JFK Kommende...
  13. S

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden AF og KL flyver den kun som sæsonrute, med DL flyver både til AMS og CDG året rundt derfra. Anko nævner specifikt et Skyteam hub, det begrænser det voldsomt. Derudover blev MSP nævnt af SAS selv her...
  14. S

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Hvis SAS allerede har fået attraktive slots til JFK, til at kunne rykke ARN/OSL så ville det være et mirakel. Mit bud er CPH-MSP som erstatning for enten IAD eller ORD, evt. med en reduktion på dem, til et par ugentlige hver, og så en maskine rent til MSP...
  15. S

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11) SAS driver ruter efter hvad de kan tjene penge på, ikke efter hvad der symbolsk er vigtigt. Derudover er det værd at nævne, at AAL/AAR-OSL drives med fly fra CPH-basen, så det er faktisk CPH der mister frekvenser ud i Europa. ATR'erne på...
Back
Top