Sikker på at du ikke blander fly og ubåter her, eller at oversettelsen hangler litt?
Har aldri hørt noe om favner i luftfarten uansett hvor langt øst du drar, kan du vise til kilder? Prøvde alt jeg kunne å søke opp bruk av favner i (østlig) luftfart og fant ingenting.
Jobber ikke på OSL, men to mulige forklaringer:
1, selv om det er "harde" værkriterier på når LVP SKAL være implementert, er det ofte ganske mye som skal gjøres både i tårn og på flyplass (sperring av veier som er for nær LOC eller GP-sensitive områder eller baserer seg på se&bli sett...
Med mindre ikke-umulige defekter diskutert tidligere i tråden som beskrevet i en notis fra FAA spiller en rolle.
Det er fare for at Occham's Razor slår til igjen, men det er alt for tidlig å si noe sikkert.
CFM (som jeg tror flyr søsterskipet 777?) nevnte tidligere i tråden her at det er memory item å cycle fuel cutoff hvis begge motorene dør. Dog virker det ikke som om at det er tilfelle i denne ulykken, reporten tatt i betraktning.
Re: Outer/middle/inner marker - hvorfor hører vi de i kabinen?
Jeg kan ikke garantere at det ikke finnes en bortgjemt marker på en norsk bergknast eller to, men du skal nok lete langt og lengre enn langt for å finne en marker noe sted i både innland og utland.
Re: Outer/middle/inner marker - hvorfor hører vi de i kabinen?
Hvor landet du? Og når sist var du på et klappsete der du hørte markers? Trodde virkelig ikke de fremdeles eksisterte i Norge, da DME mer enn veier opp for deres eksistens og det er langt enklere å vedlikeholde utstyr som står...
Re: 4 x småfly LYR
Hvem kan jeg ikke hjelpe med, men hva ser ut til å være en TBM9, en PC12, en lilleputt-Citation, og en Citation II. Litt spredning på ytelse, særlig mellom Citation II og PC12, mens TBM og Mustang er ganske lik i fart og evne.
Vi får håpe det stemmer. Litt nysjerrig på egen bias tok jeg en kjapp søkerunde gjennom havarikommisjonens rapporter samt litt lett wikipediering, og selv når jeg prøver å vektlegge resultatene i ATRs favør så syns jeg at mine overforenklede ikke-vitenskapelige funn gir ATR et litt dårlig image...
Velrapportert!
Kan det virkelig være så lett som at å ha tatt båtførerprøven er godt nok for leie? Vi er en gjeng som har en halv drøm om nettopp en slik ferie, da vi har noen turer bak oss med 40-foter på gennaker mellom holmer og skvulpeskjær uten å rive av kjølen. Vi har dog aldri forventet...
Re: Besøke kontrolltårnet OSL?
Jeg har kollegaer som gikk gjennom skolen her i UK mens det var en regel, de måtte fly til og med solo som en del av opplæringen.
I 2018 måtte vi krangle oss til én 20min tur i en Warrior per hode...
Re: Besøke kontrolltårnet OSL?
Har også hørt at det har blitt kjempestrengt over hele fjøla i Avinor.
Veldig synd, å få slippe inn en snartur var alltid veldig spennende og ble en kjempemotivator for å søke den karrieren selv. Det har pleid å være noen organiserte turer for piloter på Røyken...
Finner også norske regs på https://luftfartstilsynet.no/aktorer/norges-luftfartoyregister/registrerte-luftfartoy/
Skulle til å si at det var veldig snodig av NLA å kjøpe ny type når de har en ren 135/145-flåte, men så skjønte jeg til slutt at BK117/EC145/H145 er samme ulla.
Regner med de får lov til å være PNF hele veien ned dersom det blir sykdom underveis hos én av de andre?
Er dette et trappetrinn på vei til "vanlig" flyger i samme selskap, eller er det noe annet som foregår?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.