Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Det ser ut til at nå i sommer så har SAS blitt forvist til Infield terminalen (IFT) som ligger imellom rullebanene. Man sjekker da inn i T1 før man blir busset ut til IFT.
Den ble vel bygget for å håndtere trafikken som ble forvist mens man bygget dagens T1...
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
SAS har brukt A321LR fast på OSL-EWR vintertid siden de kom inn i flåten, så det er ikke noe nytt.
OSL-JFK er jo en ny rute i år og var fra starten av annonsert som en sommerrute.
Når den nye terminalen (T1) på JFK står ferdig i 2026/2027 vil nok EWR ruten...
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Dette var vel hovedgrunnen (få ledige slots i AMS og CDG) til at AFKL slo til og kjøpte SAS selv om dem ikke den nødvendige kapitalen og dermed nøyde seg med kun 19% til begynne med. KLM sjefen nevnte i fjor i et interview at de egentlig ville ha en større...
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Jeg fulgte ei SAS kabinansatt på Insta og hun viste flere ganger at hun fløy med japanske og kinesiske kollegaer (SAS ansatte) til/ fra Japan og Kina, så SAS hadde lokale talende FAs i hvert fall helt inntil nylig (følger hun ikke lengre).
Om dem starter...
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Selv om Dallas-Fort Worth er en større byområde enn Houston så er Houston større som by og har mer tilknytning til Skandinavia igjennom olje/gass og shipping, så jeg tror skal SAS til Texas så er Houston mer sannsynlig enn Dallas.
Ellers så er nok...
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
SAS og Air France skal nå ha søkt USA DOT om å ha codeshare på deres ruter mellom USA-(Frankrike)-Skandinavia.
I tillegg søkte SAS og Aeromexico om det samme på ruter Mexico-USA-Skandinavia.
Jeg tipper at tilsvarende med KLM og et utvidet med Delta vil også...
Re: SAS bestiller 45 (+10) E195-E2
Ser nå at Luton (godkjent av Parliament) skal utvides kraftig inkludert en hel ny terminal, flere stands (og kanskje rullebane), så da er nok Luton et alternativ som stiger opp på listen som en nr 2 flyplass for SAS.
Re: SAS bestiller 45 (+10) E195-E2
LCY fra BGO, SVG og GOT kan du bare glemme.
Til det koster slots for mye og yielden for lav til at det er verd pengene.
Det er også flere andre selskaper og (merk lukrative) ruter som kniver om tilgang til LCY.
Selv om LCY nå har flere fritidsreisende enn...
Re: SAS bestiller 45 (+10) E195-E2
Som andre skriver så har LCY mistet en del av statusen dem hadde fordi det har blitt mindre Buisness trafikk og fordi flere store finansbedrifter har flyttet ut fra London.
Mener å ha lest at LCY i fjor hadde flere fritidsreisende enn business reisende.
Jeg...
Re: SAS åbner København - Mumbai
Jeg har ikke hatt problemer med å handle taxfree i utlandet og ta med denne posen igjennom Domestic Transfer på OSL. Ble t.o.m stanset en gang i en stikkprøve kontroll uten at dem brydde seg om Tax Free posen fra en annen flyplass.
Re: SAS åbner København - Mumbai
Reiser man med gjennomgående billett til de fleste norske flyselskaper så kan man benytte seg av Domestic Transfer slusen ved gate D2 (i noden mellom utenriks og innenriks delen, ved tax-free). Merk at flyselskapene før og etter transfer må være med i programmet...
Re: SAS åbner København - Mumbai
Tror bare vi må innse at det SAS gjør med å samle ruter i CPH er til det beste for SAS og Skandinavia. SAS ble jo tvunget til å fordele rutene over 3 land og hubs og det gikk ikke særlig bra for selskapet og ga hele Skandinavia et dårligere tilbud med...
Iberia starter i Oktober 2025 redeye fra Madrid til Dallas med avgang MAD kl 00:55 og ankomst DFW kl 05:30. 4 ganger ukentlig med A330 (de har vel både 332 og 333 i flåten).
Ankomsten tidlig til DFW må vel passe bra for dem som vil på dagstur til DFW eller andre steder med kort connection...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.