De flyr til plasser som alle har utfordringer med slot times. I FCO og ATH er det håpløst å komme seg gjennom Europa på kryss av alle de som skal nord-syd. Slot time på nesten hver avgang. På JFK er noen av gatene på terminal 7 stengt pga bygging av terminal 6, så Remote parking på noen av...
LNR er den neste som skal til Indigo. Forsvinner vel om en ukes tid for “acceptance” av Indigo og Indiske luftfartsmyndigheter. Samt skal det vel klistres på Indigo på skutesiden. Skal være klar til å settes i trafikk den 15. sept.
Vet ikke om det var birdstrike, men sideruta til FO sprakk i det ytterste laget. Dette utgjør ikke noe på styrken i vinduet. Flyet fløy fra CDG til OSL og fikk skiftet ruta der.
I skrivende stund er første flyging BOM-MAN underveis. I begynnelsen skal LN-FNC fly annen hver dag BOM-AMS-BOM og BOM-MAN-BOM.
Etterhvert som flere fly blir overført til denne kontrakten vil frekvensene øke og nye Europa destinasjoner åpne.
Re: EL AL airline + mer
Kan se ut so El Al har evakuert mye av flymateriellet. Har sett de siste par dager El Al maskiner på plasser jeg ikke har sett dem før.
Kom akkurat fra ATH. SK og DY skulle til OSL med ti minutters mellomrom. Jeg booket DY, kollegaen min SK. I går kveld tikket det inn en melding på telefonen hans at SK kansellerte ATH-OSL.
Jeg synes det er bemerkelsesverdig at SK tør å kansellere en tur der sikkert 99% av paxen skal fra eller...
Re: IndiGo til CPH?
Jeg har sett noe BOM produksjon også. Blir etter det jeg forstår noen W slinger nå i begynnelsen, frem til de får flere maskiner i drift.
Da er LNR fikset og på vei til JFK.
Jeg har en mistanke om at det er en kommafeil eller valuta misforståelse. Dette tror jeg neppe var en skade til 1,3 milliarder.
Etter det jeg har forstått skal den neste maskinen ned til India når sommerprogrammet er på hell. Det snakkes om september.
I følge en mekk jeg snakket med skjedde skaden under test av thrustreverser. Skadene var ikke værre enn at de regner med å ha flyet opp å gå i løpet av neste uke. LNO fløy...
Skadene på LN-LNO, etter uhellet med motorkjøring med LN-LNR, var ikke verre enn at flyet gikk til JFK som planlagt i dag.
LNO har vært inne til vedlikehold samt å bli konfigurert slik at hele flåten nå har samme konfigurasjon
Re: Norwegian kjøper Widerøe
Mange av disse plassene hjelper det ikke med lengre baner. Du kan øke banelengden nesten så mye du vil, men det er terrenget rundt som setter begrensningene.
Som du også vil se er at flere av baner er utvidet til 1199m.
Fra 1200m og oppover trer andre regler...
Etter noen uker i hangar med tungt vedlikehold og litt ombygging kommer LNR ut med samme sete konfigurasjon som resten av flåten (minus LNO).
56 premium seter og 282 bak teppet.
Litt ubemerket gikk første flyging FCO-LAX 1. april. FCO kan se ut til å bli et tungt satsingsområde for Norse. Skulle tro det var en litt treig start etter at flygingene til USA tok en pause fra midten av Januar. Var inne og kikket på bookingene og både JFK og LAX lå godt over 90% i ukene som...