Recent content by Lansen

  1. L

    Oslo-Singapore - tips til businessbilletter?

    Re: OSL-SIN Trenger tips til billetter. Om du trivs i Economy i A380 så kan du få en flexibel biljett för under 13.000 NOK på www.singaporeair.com från Oslo via ZRH, LHR & CDG.
  2. L

    Eurobonus hos Partners - bluff?

    Idag har jag äntligen fått poängen (10800). Drygt ett år och flere purringer tog det. Jag är inte särskilt imponerad av Eurobonus i denna sak. Det som slutligen löste saken var ett samtal med en mycket hjälpsam herre på kundtjänsten. Han berättade att resan låg inne i systemet som "pending"...
  3. L

    Thai 747 Retrojet BKK-CPH

    Jag reste (KUL)-BKK-CPH med thai i morse (TG950 00:50). Till min förvåning så hade dom satt in sin scandinavian retrojet. Extra kul eftersom den har den uppgraderade kabinen och därmed blev min premium economy uppgraderad till business. Är det en engångsföretelse att thai flyger med den...
  4. L

    Hotell i Chiang Mai

    Royal Lanna er helt ok. Central beliggenhet vid night bazar. Stora och fina rum. Bra frokost. Planerar att bo där till nyår igjen.
  5. L

    Bookingklasse og endringer

    Jag är i Kuala Lumpur just nu (arbete). Köpte en "Business - Full Flexible"-biljett med Sas OSL-CPH-BKK-KUL ca 10 dagar före avresa. Bokade om den två gånger före avresan utan problem. Min vistelse här har blivit längre än väntat (kommer antagligen att bli permanent). Jag skall göra ett hembesök...
  6. L

    Eurobonus hos Partners - bluff?

    EB svarer egentlig bare att Thai upplyst dem om att biljetten ikke gir poäng. Då både Sas och Thais hjemside tydligt sier att bokningsklassen ger poäng, så borde det ju också vara så. Det får väl bli ett litet vänligt brev till EB, igjen :-)
  7. L

    Eurobonus hos Partners - bluff?

    Just det. Eftersom bokningsklassen var U, och enligt tabellen skall vara berättigande, så kan man undra vad som egentligen krävs.
  8. L

    Eurobonus hos Partners - bluff?

    Jag reste CPH-BKK-CPH i början av året med Thai i Premium Economy. Efter drygt tre månader hade jag fortfarande inte fått några Eurobonuspoäng. Skickade in en efterregistrering och efter ytterligare två månader fick jag ett mail som förklarade att denna resa inte berättigade till Eurobonuspoäng...
Back
Top