Replying to Topic 'Åpent brev fra flygerne i SAS til'
Til airwolf og andre!
Hvilke krav er det vi (SAS-pilotene) har fremsatt?
Dete eneste kravet det dreier seg om er at avtalen som ble inngått i 2004 skal overholdes og etterleves inntil det foreligger en ny avtale.
kilobravo
Re: Placering af reg på flyets krop
20 land har meldt avvik fra Annex 7 (bl.a. USA, UK, Germany, Italy, Netherlands, Canada, Russia ++++).
I tillegg er det mange land som ikke har svart ICAO i det hele tatt.
kb
Re: Placering af reg på flyets krop
Hei!
Reglene for dette finnes i ICAO Annex 7.
Det skal være registreringsmerke under vingene (venstre side). Disse skal være minst 50 cm.
I tillegg skal det være merke på flykroppen, mellom vinge og hale (begge sider), eller på selve haleflaten (begge...
Statistikk er noe faenskap (juks og fanteri).
Hsuk:
Qantas hadde en hendelse i BKK hvor de valgte å reparere maskinen, enda dette kostet mer enn en ny B747.
Begrunnelse: For å slippe å havne på statisitkken for "hull loss".
Kilobravo
Re: "Pling- Pling" !! (lyder før landing )
Hei!
Dette "plinget" er noe enkelte selskap benytter som et signal til kabinpersonellet om at det er like før landing. SAS MD80 flåte har koblet et automatisk pling til "gear down". For B737 flåten (nå også SAS braathen) benyttes manuell av/på av...
Re: Hvilke SAS fly har nå kommet inn under SAS Braathens AOC?
Første SAS-fly overføres til SAS Braathens AOC 15/4, fly nr. kommer den 24/4. I løpet av april overføres det 24 piloter og ca 40 kabinansatte fra SK. Disse skal fly sammen med ex-BU på ex-BU naskiner og de 2 ex-SK maskinene. Fra...