Her er et førsteutkast til grafikken:
Så basically, hvis vinddataen og berengingene til systemet er til å stole på kan et fly fra nord som har medvind her sendes inn på en hvilken som helst markert bane i den nordlige viften, så lenge flyet fra sør ikke har kjørt forbi noen av markeringene i...
Ok, nytt forslag. Og jeg ville satt utrolig pris på en liten kommentar på hvorvidt du synes løsningen høres troverdig eller verdifull ut:
I stedet for å si noe om vindsituasjonen rundt hvert fly, sier jeg heller noe om vindsituasjonen i Point Merge. Har inntrykk av at man kan spare noen...
Kongstanke, ja... Løsningen er i hovedsak ment for å gi flygeleder bedre situasjonsforståelse med hensyn på vind. Om det å vise vind i tre dimensjoner på et todmensjonalt radardisplay er den mest hensiktsmessige måten å gjøre det på kan jo diskuteres, men det er i hvert fall det jeg prøver på...
Igjen, takk for svar. Det er veldig hjelpsomt.
Hvor jevnt går egentlig fly ned når de er i approach? Jeg har nemlig tenkt å bruke informasjonen om hvor fort et et fly stiger til å predikere i hvilken høyde flyet vil være etter hvert som det beveger seg langs fartsvektoren. Tanken er at når man...
Tusen takk for et fyldig svar!
Det var veldig interessant lesning. Som datagrunnlag tar jeg foreløpig utgangspunkt i Upper Wind prognosen, men som du sier er ikke den informasjonen særlig høyoppløst. Men jeg antar at i fremtiden vil datalinks mellom fly og bakke være mer vanlig, og oppdatert...
Jeg studerer industriell design ved NTNU, og jobber nå på et interaksjonsdesignprosjekt hvor vi har i oppgave å bedre flygeleders situasjonsforstålse ved dirigering av fly i approach, med særlig fokus på visualisering av vind.
Slik jeg har forstått det endrer gjerne vindretningen seg etter...