• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Recent content by Jccl

  1. J

    DEN Centrum Air starter Tashkent - København

    Och nu på deras hemsida https://www.centrum-air.com/en/news/centrum-air-europe-launch-frankfurt-copenhagen-2026
  2. J

    Air Astana - status og flåte

    Lycka till 😉. Ser ut som om att planet är på väg hem redan idag. Kommer väl tillbaka på torsdag och hämtar upp dem.
  3. J

    DEN Centrum Air starter Tashkent - København

    Gick inte i oktober… vad med Mars nästa år…?
  4. J

    Air Astana - status og flåte

    Det är det så klart 😀.
  5. J

    Air Astana - status og flåte

    Kanske fel tråd men någon som vet vad det är för planer med den här? På väg mot CPH. Prövar de sig fram? Eller har jag missat något?
  6. J

    TAP TAP Portugal skal privatiseres - På nytt

    Enig. Har också lite funderingar över om de verkligen kommer godkänna att de sätter sig på hela Iberiska halvön samt trafiken mot S Amerika. Ur ren konkurrenssynspunkt så menar jag att AFKLM står starkt, sedan Lufthansa och sist IAG.
  7. J

    TAP TAP Portugal skal privatiseres - På nytt

    Spännande men man undrar om IAG eller Lufthansa klarar konkurrensmyndigheten. IAG med Iberia (hade de inte lite problem med Air Europe?) och Lufthansa som är igång och bygger sitt tysk-romerska rike.
  8. J

    UA United nye ruter 2026

    Ouch. Det var inte så positivt. ARN har kämpat lite sista tiden och flyttningen av inrikes från BMA till ARN har "döljt" det lite när man tittat på statistiken.
  9. J

    IND IndiGo starter Mumbai/Delhi - København

    Jag hoppas att du har rätt och att de ger linjen en chans, för det vore väldigt synd om de drar tillbaka den. Är det detta som gjorde att den ryktade uppstarten av DEL blev aldrig av? Har de inte ökat frekvensen på MAN? Det borde ju tyda på att det går bra där, men så har det ju en mycket...
  10. J

    DEN Maersk Air tilbake som fraktselskap

    Tack för både förklaring om Air-sea och artikeln som i princip svarade på alla mina frågor :) Det ger mening nu. Att Air-sea var en stor marknad var nytt för mig. Argumenten att i BLL är det lättare att styra flödet och garantera just in time verkar logiskt. Antar att det är det som gör både...
  11. J

    DEN Maersk Air tilbake som fraktselskap

    Tack. Visste inte att närheten till en hamn hade betydelse. Det är ju två helt olika transportsätt, olika typ varor samt krav på snabbhet. Flyttar man över gods från en hamn till flyg eller vice versa?
  12. J

    DEN Maersk Air tilbake som fraktselskap

    Är det någon här som vet bakgrunden till att de valde BLL som sin bas i Danmark och inte CPH? Satt man och sov i CPH eller vad hände?
  13. J

    IND IndiGo starter Mumbai/Delhi - København

    Ser ut som om att DEL-CPH inte blir av. Eller så kommer den senare…https://www.aeroroutes.com/eng/251013-6enw25delcan Väntar fortfarande på något samarbete mellan SAS och IndiGo. Kom det inte på plats lite fortare med KLM?
  14. J

    Excel Nordiske trafikktall september 2025

    CPHs tal är onekligen spännande, men jag menar att de absoluta talen är ännu mer spännande. OSL har ökat med 10k och ARN med 22k. Primärt antar jag att det kan skrivas upp på transfer och det är nog det mest spännande av allt. Transfer har ökat med nästan 100k, eller hela 35% 🙂 Nu ser man bara...
  15. J

    UA United nye ruter 2026

    Tror också mer på secondary runt Medelhavet och där känns det nog som Someone skriver Italien är hetast, följt av Spanien och sedan ”resten” såsom Grekland, Kroatien, Frankrike, Malta… Om det nu blir Europa. Men jag hoppas verkligen jag har fel så det blir CPH som magtje skrev 😉
Back
Top