Recent content by hilram

  1. H

    SAS og utfasingen av 737-800

    21 år gammel så denne får vel neppe noe nytt liv som fraktfly.
  2. H

    SAS og utfasingen av 737-800

    Det ser ut som det går andre veien. Ytterligere et nytt fly parkert nå.
  3. H

    SAS og utfasingen av 737-800

    Hvis Planespotters.net er oppdatert, så ser det ut som SAS har bare 6 stk 737-800 igjen i vanlig trafikk, mens resten er satt på bakken og på vei ut!
  4. H

    SAS og utfasingen av A340

    Over Grønland nå. Synd jeg aldri fikk reist med A340 i regi SAS. Jeg hadde gleden av å fly med Cathay Pacific en gang, og må bare si at det var den stilleste, mest komfortable flyreisen jeg har hatt.
  5. H

    SAS og utfasingen av 737-700

    I følge Planespotters så er den nå ute av flåten.
  6. H

    SAS og utfasingen av 737-700

    Planespotters har nå oppdatert oversikten over SAS' 737-flåte. LN-RRN er oppført med exit-dato i Mars 2020. Så da har SAS hatt den "på tomta" veldig lenge etter at de formelt avsluttet eierskapet.
  7. H

    SAS og utfasingen av 737-700

    Jeg så den taxe ut på rullebanen tirsdag ettermiddag i det vi kom med Norwegian fra Evenes. Siste Ferry Flight?
  8. H

    Luftfarten innenlands - betingelser og restriksjoner

    Bestilte tur nordover med Norwegian i forgårs. Da var det ikke noen problem å reservere tre seter sammen (voksen og to barn). Men var dette før eller etter Hareide lempet på kravene? Uansett er det teit om vi ikke skulle fått sitte sammen - vi i familien utgjør jo en "kohort" uansett.
  9. H

    SAS og utfasingen av 737-700

    Jeg leste et sted at alle de som er leaset hos GECAS hadde 8 års leasingavtaler. I så tilfelle er det mange av de som er parkert nå som aldri skal tilbake i ordinær trafikk for SAS. Så i 2020 tror jeg disse skal ut (alle GECAS-lease): SE-RER (Mars 2012 -> Mars 2020? ) SE-RES (April 2012 ->...
  10. H

    Utfasing av B747

    Glad jeg fikk med meg en siste Virgin 747-tur i november! En helt spesiell følelse å sitte i "upper deck"!
  11. H

    SAS og utfasingen av A340

    Re: Utfasing av SAS A340 Jeg forsto det slik at de holdt fast på dem lenger enn opprinnelig planlagt fordi de så for seg å ekspandere rutenettet sitt. I stedet for å skyve dem ut etterhvert som først den siste A330 og nå de nye A350 kom. Men nå ser jeg det har skjedd store omveltninger på...
  12. H

    Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

    Det eneste jeg anser som realistisk er hvis den norske stat kjøper eierandeler i det som utgjør norsk innenrikstrafikk - Norwegian Air Shuttle - med sine 24 fly. Og så lar alle andre deler av selskapet gå konkurs. Aldri i verden om opposisjonen - eller for den sags skyld KRF / Venstre - ønsker å...
  13. H

    SAS og utfasingen av A340

    Re: Utfasing av SAS A340 Jeg tipper at SAS angrer de luxe på nå på at de har beholdt så mange A340 så lenge. Wuhan-viruset stopper jo all fjerne-østen trafikk i lange tider.
  14. H

    SAS og utfasingen av 737-700

    I følge Planespotters så er LN-RNO (Gjuke Viking) nå "Stored", og jeg ser at den er overtatt av Carlyle Aviation Partners, som er et slags begravelsesbyrå for fly. Så da er vel den over og ut. Men fortsatt har SAS tre 737-700 som er over 20 år gamle. Det må vel være en del som forlater flåten...
Back
Top