• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Recent content by gygrid

  1. G

    Vegas-tråden

    Re: Vegas-tråden Men det er vel fortsatt slik at de fleste rommene på NY-NY ligger nærmere MGM Grands pokerrom enn hva majoriteten av hotellrommene på MGM gjør? Har bodd litt overalt i Vegas. Excalibur, NY-NY, MGM Grand, Monte Carlo, Aria, Vdara, The Quad, Elara og Venetian som jeg kommer på i...
  2. G

    EB julekalender 2013

    Tilbudet dukket opp på nettsiden kl 01, eposten fikk jeg drøyt 16 timer senere. Punktlighet i verdensklasse, er det ikke det de sier... :)
  3. G

    EB julekalender 2013

    Første luke:
  4. G

    Blir det en dyr dag for DY i dag? (Flyklagenemnda og Norwegian longhaul)

    Re: Blir det en dyr dag for DY i dag? Syns strengt talt ikke det bør vektlegges for mye. Misforståelser kan være så mangt. Det er nok at en ansatt i kundeservice gjør en glipp (som følge av dårlig opplæring, mangelfull intern kommunikasjon osv.) i kommunikasjon med kunder det. Har man først...
  5. G

    Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt

    Re: Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt Det gjentas stadig at Norwegian fortsatte å markedsføre Dreamliner-produktet selv etter at de visste produksjonen ble forsinket. Om det er tilfelle, er det et godt poeng. Men ikke for denne klagen, da billett ble bestilt ved lansering. Lenge før...
  6. G

    Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt

    Re: Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt I åpningsinnlegget ditt, som gikk på kompensasjon for manglende IFE, skriver du følgende: Hvilket gjør meg nysgjerrig. Har du her kjørt parallelle klager? For samme billettbestilling? Det virker merkelig. Mildt sagt. Hvis ikke, så argumenterer du...
  7. G

    Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt

    Re: Klage på Norwegian sitt longhaul-produkt Jeg er litt delt på denne. Jeg skulle helst sett at Norwegian rettet seg etter Flyklagenemdas vedtak, men fornuften tilsier at dette er en ikke-sak. Dels fordi dette var utenfor Norwegians kontroll, men mest fordi den såkalte Dreamliner-opplevelsen...
  8. G

    Katastrofalt dårlig artikkel om valg av seter i flyet

    Re: Katastrofalt dårlig artikkel om valg av seter i flyet Enig i dette. Men man kan kanskje stille spørsmålstegn ved at artikkelen publiseres av Aftenposten, Adresseavisen osv. Den er skrevet for "kvinneguiden" og (uten å være kjønnsdiskrimenerende) de som henter sine beste reisetips derfra, er...
  9. G

    Flynonstop er konkurs

    Re: Flynonstop er konkurs. Det gikk vel som det måtte gå. Hovedårsaken er vel folk flests overdrevne fokus på pris sammen med manglende evne til å sette en pris på sin egen fritid. Jeg er selv ikke noe unntak. Blir man bedt om å jobbe litt ekstra en søndag, så skal man plutselig ha...
  10. G

    Om sas.no og alle de bra tingene

    Regner med det er så enkelt som at de starter med å selge loungetilgang til alle, men formulerer seg med forbehold. Slik at de kan på et senere tidspunkt slutte å tilby dette produktet om det skulle by på problemer - på enkelte flyplasser, enkelte dager eller enkelte tidspunkt. Man kan vel anta...
  11. G

    Finn en feil...

    Har ikke bilde av det lenger, men så en ikke fullt så betryggende melding ombord hos Air Norway når jeg for noen år siden fløy OLA - OSL. Hvor det var opplyst om at alle seteplasser var utstyrt med flytevest ELLER oksygenmaske.
  12. G

    Charterfolket lager køene i sikkerhetskontrollen.

    Re: Charterfolket lager køene i sikkerhetskontrollen. Forskjellen ligger vel også i at forretningsreisende i større grad har lært seg hver enkelt sikkerhetskontroll særegenheter. De slipper å gjette på hva de har å forholde seg til når det kommer til hva som må pakkes ut osv. Jeg var f.eks...
  13. G

    Sånn går det når man leker reisebyrå...

    Re: Sånn går det når man leker reisebyrå... Man kan dog begrense størrelsen på smellen en hel del. Ved å ligge unna de flyselskapene som har bygd opp sin forretningsmodell rundt det å r#$kjøre sine kunder så fort noe går galt. En av grunnene til at forsinkelsen kostet disse over 30.000 er jo...
  14. G

    Norwegian er et lavprisselskap, SAS er hva?

    Er lav pris en betingelse for å få lavpris-stempelet i Norge? Såvidt jeg skjønner, så kan det også beskrive et konsept og en forretningsmodell. Trekk parallellen til dagligvarebransjen. En bransje som har vært gjennom store endringer siden lavpriskjedene etablerte seg. Butikkene ble mindre...
  15. G

    90% ønsker faste seterygger slik som hos Ryanair

    Re: 90% ønsker faste seterygger slik som hos Ryanair Legger sjelden ned setet selv og har sjelden irritert meg over at folk foran gjør det. For sitter jeg på plassen min, får de uansett ikke lagt det helt tilbake. Jeg fikk meg en liten oppvåkning når jeg fløy United longhaul. Passasjeren foran...
Back
Top