Recent content by ENGM/-

  1. E

    SEP PC Refresher

    Hei! Noen som har tips til en side, evt en pdf fil e.l med samlet info som kan brukes til å lese seg opp til en PC på SEP? På forhånd takk!
  2. E

    Britannia 767, Premiair A330 og Spanair 767 modeller

    Tipper de er fra rundt 1995. Tilstandsrapport og bilder sendes om ønskelig til den interesserte.
  3. E

    OSL 12/10 Air India 747-400

    Den kom rett over Lørenskog her, i "pre landing" config. Spessielt syn. Ser aldri noen fly komme vestover mot Oslo, fra Øst. Sikkert en sightseen runde over Oslo. Ser på FR at de tok en U sving tilbake.
  4. E

    BSL C 1-4. Forskrift 992 opphevet.

    Tilsynet vil komme med en endelig konklusjon, publisert som en AIC-N i løpet av Mai. Der skal det stå beskrevet om reformen blir gjeldene frem til April 2015.
  5. E

    BSL C 1-4. Forskrift 992 opphevet.

    Fikk svar fra tilsynet. BSL C 1-4 er nok tilstede, men innholdet er ikke lenger gyldig. De vurderer nå å utsette det til April 2015. Man må forholde seg til reglene i Annex III til Regulation Aircrew inntil de tar en endelig beslutning i Mai. Med andre ord så kan man pr dags dato ikke fly med...
  6. E

    BSL C 1-4. Forskrift 992 opphevet.

    Noen som er kjent med denne? Jeg ser at forskrift 992, som omhandler validering/kreditering av cert fra feks USA, er borte. Samtidig så var det i denne forskriften det sto at flygere med cert utstedt fra ett "ikke EASA" land, kunne bruke rettighetene til SEP VFR dag i inntil 365 dager i Norge...
  7. E

    Flytte poeng fra Miles & More til Eurobonus-konto?

    Noen som vet om det er mulig å flytte poeng fra en LH M&M konto, over til en SAS Eurobonus konto?
  8. E

    Helnorsk amerikaner i Blue Angels

    Re: Helnorsk amerikaner i Blue angels Spennende å lese! Dette er det nok ikke mange som vet (snakket han dog 100% norsk også?)...
  9. E

    Rester av Fornebu?

    Re: Rester av Fornebu ? Bare for å nevne det: Den flekken der er nok ikke en orginal del av den tidligere hovedrullebanen. Var ute å bada på stranda like ved for ca 2 år siden, og da var flekken så og si nyasfaltert.
  10. E

    Krediteringsprogram for FAA til JAA i Norge

    Dette er litt off-topic, men alikevel interessant for de det måtte "berøre". Jeg ser at Widerøe tar i mot søknader (pilot stillinger). Jeg legger merke til at de på søknaden ser etter flygere med Scandinavisk utstedt CPL. Dere der ute som alt har jobb i Widerøe, er dette ett krav, eller bare en...
  11. E

    Ari Ben- Aviator

    ... Sett deg ordentlig inn i kriteriet... Man får ikke en grad, men associate degree... "Half a bachelor"... Tar man degree programet på Aviator, må man stort sett følge klasseroms undervisning løpet ut for å "tilfredsstille" FAA sine krav til College utdanning = man risikerer å bli holdt igjenn...
  12. E

    LX1216 med problemer i går

    LX1216 med problemer i går Kan ikke se at noen har tatt opp dette enda. Fikk netopp vite at LX1216 erklerte en (mulig) nødsituasjon i går under app. til OSL. I følge kilder landet flyet på (glatt) bane i går uten mulighet til å bruke reverse thrusters, pga isdannelse i begge motorer. Flyet...
  13. E

    Komme i kontakt med pilot (ansatt i større flyselskap.)

    Re: Komme i kontakt med pilot (ansatt i større flyselskap.) Da kommer jeg med mitt første innlegg her på forumet (fulgt med siste 6mnd uten å registrere meg). Jeg ser du nevner Aviator lenger opp. Var på besøk der i våres, og kan anbefale Aviator på det sterkeste. De er ledende innen...
Back
Top