Re: American 737 med understellskollaps i DEN (26/7)
Skulle vært interessant å vite hvor ofte slike understellskollapser skjer. Eller føyer dette seg inn i MAX-hendelser, begynner å bli mange nå.
Re: Austrian A320neo rev av høyderor og skadet vingen i VIE
Ganske vilt at kostnadene for å reparere slike skader kan bli så høye at man vurderer å skrote flyet.
Re: Airbus A220 tidl. CSeries - Statustråd
Hvordan passer A220 inn i Airbus sin typesertifisering ellers? Deler den cockpit plattform med de andre Airbus maskinene?
Re: Alaska Airlines mistet tettet nødtutgangdør Boeing 737-9 (MAX)
For ca 20 år siden så følte jeg det virket tryggere å fly med Boeing. Mest fordi de hadde laget fly så lenge. Airbus virket litt ukjent den gangen.
Re: Alaska Airlines mistet tettet nødtutgangdør Boeing 737-9 (MAX)
Kanskje kjent for noen, men tidligere leder i Boeing vil ikke fly med Max, og kommer med ganske grove beskyldninger.
https://www.youtube.com/watch?v=WL4gsF0YX_w
Re: SAS maskin av banen? på TOS
Jobbet et år i Hammerfest for noen år siden, og husker det var endel spenstige landinger og forsøk. Men ble veldig trygg på disse Widerøepilotene. De var flinke!
Har inntrykk av at SAS står i streikedilemma hvert år. Har også inntrykk av at SAS drives lite effektivt. Men stemmer dette? Så vidt jeg har skjønt har ikke piloter og kabinpersonell høyere kompensasjon enn andre selskap i bransjen. Er det da organiseringen i SAS som gjør at man hele tiden...