Recent content by chrisljo

  1. C

    SAS, nattstopp og CPH hubstruktur

    En ting jeg har lurt er hvor mange maskiner som overnatter på CPH, det går A320 til OSL og ARN og CRJ til MXP, men hva annet gåe før 0800 bølgen?
  2. C

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Min 3. post på temaet, men syntes det er engasjerende. Er 23:00 avgangen ny eller har det vært sånn lenge? Med 0545 til TRD og 2300 hjem fra CPH så har TRD full tilgang til hele SAS nettverk fra CPH. Jeg ser at BGO har også har fått 2300 avgangen, den har...
  3. C

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Tja, 0600 er morgen, 0545 er natt. En stor psykologisk forskjell, men ja, ellers har du rett.
  4. C

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Sannsynlig mest det siste, CPH har avganger til mange steder i Europa som går rundt 0800, og det er vel blitt 40 min MCT på CPH nå. Jeg syntes det er gøy å se SAS gå all-in på å bygge nettverket, og så håper jeg tiden viser at det fungerer. Listen vil nok...
  5. C

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam JNB er vel rimelig urealistisk? Fra CPH så flyr man forbi alle hubber i Europa og SAS vil ha lengre flytid og høyere kostnader enn alle andre.
  6. C

    SAS sommerprogram 2025 bekreftede nyheter/endringer

    Re: SAS sommerprogram 2025 Vet ikke når det skjedde, men BER har fått en 08xx avgang nå. EDIT, slik ser det ut i mars:
  7. C

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam Takk for fin sammenstilling, og tror heller ikke på noe stor effekt før eventuelt SAS går med i JV. SASs modell med (nesten) alle long hauls fra 1240 og utover fungerer bra siden de også kan fylle flyene sørover med feed...
  8. C

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam Akkurat det jeg tenkte, det er vel begrenset antall mennesker som vil fra Tyskland/Polen til Norge og Sverige på morgenen, men hvis SAS/partnere også har et par long haul flighter på morgenen så kan det være rom for å...
  9. C

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam Spennende! Dette er kanskje første steg til at SK kan ha nattstopp sørover også, og dermed få et positivt nettverkshjul i gang.
  10. C

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Tja, kommisjonen ser oftest på markedsandeler i delmarkeder, og jeg mener å huske at LHG er 3dje størst på EUR-Sør Amerika, bak Air France KLM og IAG, så tror de har en sjanse.
  11. C

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Priority Pass loungen på T2 har større potensial enn Norsken på T5, så kanskje det motiverer Lufthanasa til et bytte.
  12. C

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Morsomt å se slike kombinasjoner:
  13. C

    Kommer SAS besöka KLM och ta efter?

    Re: Kommer SAS besöka KLM och ta efter? Generelt enig, men jeg tror KLM vil være primær gateway for UK, de ligger mye bedre til enn CPH, her med 500 mi (ca 90 min) og har allerede et veldig sterkt nettverk og merkevare:
  14. C

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Mitt inntrykk at ARN rutene fra BGO, TRD og sikkert SVG er at de virker å være satt opp som et restprodukt av resten av planleggingen. Hvis de trenger å flytte en maskin mellom landene, eller at de legger opp en trekant routing for å få bedre utnyttelse.
  15. C

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Eller... Hvis Delta tar NYC-OSL/ARN så frigjøres vel to maskiner?
Back
Top