Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Min 3. post på temaet, men syntes det er engasjerende.
Er 23:00 avgangen ny eller har det vært sånn lenge? Med 0545 til TRD og 2300 hjem fra CPH så har TRD full tilgang til hele SAS nettverk fra CPH. Jeg ser at BGO har også har fått 2300 avgangen, den har...
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Sannsynlig mest det siste, CPH har avganger til mange steder i Europa som går rundt 0800, og det er vel blitt 40 min MCT på CPH nå.
Jeg syntes det er gøy å se SAS gå all-in på å bygge nettverket, og så håper jeg tiden viser at det fungerer. Listen vil nok...
Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam
JNB er vel rimelig urealistisk? Fra CPH så flyr man forbi alle hubber i Europa og SAS vil ha lengre flytid og høyere kostnader enn alle andre.
Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam
Takk for fin sammenstilling, og tror heller ikke på noe stor effekt før eventuelt SAS går med i JV. SASs modell med (nesten) alle long hauls fra 1240 og utover fungerer bra siden de også kan fylle flyene sørover med feed...
Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam
Akkurat det jeg tenkte, det er vel begrenset antall mennesker som vil fra Tyskland/Polen til Norge og Sverige på morgenen, men hvis SAS/partnere også har et par long haul flighter på morgenen så kan det være rom for å...
Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam
Spennende! Dette er kanskje første steg til at SK kan ha nattstopp sørover også, og dermed få et positivt nettverkshjul i gang.
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Tja, kommisjonen ser oftest på markedsandeler i delmarkeder, og jeg mener å huske at LHG er 3dje størst på EUR-Sør Amerika, bak Air France KLM og IAG, så tror de har en sjanse.
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Priority Pass loungen på T2 har større potensial enn Norsken på T5, så kanskje det motiverer Lufthanasa til et bytte.
Re: Kommer SAS besöka KLM och ta efter?
Generelt enig, men jeg tror KLM vil være primær gateway for UK, de ligger mye bedre til enn CPH, her med 500 mi (ca 90 min) og har allerede et veldig sterkt nettverk og merkevare:
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Mitt inntrykk at ARN rutene fra BGO, TRD og sikkert SVG er at de virker å være satt opp som et restprodukt av resten av planleggingen. Hvis de trenger å flytte en maskin mellom landene, eller at de legger opp en trekant routing for å få bedre utnyttelse.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.