Recent content by BU662

  1. BU662

    StarAlliance Brussels Airlines flåte

    Re: Brussels Airlines flåte Liten korreksjon. A319: 14 - OO-SSQ er gone
  2. BU662

    N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

    Hmm, forblir da noen fly som Norse ha i eget risiko? Eller blir man 100% ACMI Provider?
  3. BU662

    Smartwings og CSA Czech Airlines - Hvordan skal de reddes?

    Selv om det er litt off-topic. Ja, det finnes seg forsatt ett A319 og 2 A320 i Alitialia farger i drift
  4. BU662

    N0 Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

    Snart har Norse mer offices enn de har fly i flåten ... :colgate:
  5. BU662

    Norwegian legger ned TRD/SVG-basen

    Det er litt grotesk, hva DY gjörer. Ikke med avgörelsen a legge ned en base, men man ma se det i sammenheng. Hvorfor ble det started opp igjen etter Corona dersom det ble en tapslukt? Hvorfor har man da ikke strukturert selskap tipp-topp fra A til Å? En base per se taper ikke penger, ruter...
  6. BU662

    Spekulasjoner og ønsker rundt SAS Sommerprogram 2025

    Re: SAS sommerprogram 2025 Nest-siste kanskje er RALEIGH DURHAM ??? Passer iallefall med antall bokstaver
  7. BU662

    SAS og utfasingen av 737-400/-500

    JetPhotos har visuelt bevis: https://www.jetphotos.com/photo/11414554
  8. BU662

    Passasjertall Norwegian 2024

    OBS, litt forsikt med Yield only. Da ma blande dette med belegg. RASK er langt bedre malestokk. Lönnsomheten er RASK - CASK. To ruter kan ha samme RASK men langt forskjellige kostnader. Look pa Yield only er snarvei til konkurs.
  9. BU662

    KLMs ruter til Skandinavia - post SAS til Skyteam

    6-daglige AMS-AMS? Flightseeing ;):colgate:;) Skulle trolig vaere OSL
  10. BU662

    Norwegian 2. kvartal 2024

    Jeg tror det har absolut ikke noe å gjøre med Norwegian vs SK eller om DY er oppfatted som en low-cost carrier. Ser man på DY sine tallene, så har de - nominelt - ca 2 fly for mye i produksjon slik at SLF faller. Hører man litt på RYR sine resultater som kom idag, så finnes det seg i marked en...
  11. BU662

    Braathens nordlys-skjema

    Fra og med 737 #4 LNBRJ. Flyet ble malt om i JUL98 og tatt den 11.08.98:
  12. BU662

    Braathens nordlys-skjema

    TUA var först - i MAR98. TUB og etterfolgende 700 kom med mörk-bla hale. Sa kom det en -400 /LNBRA i APR98 og en -500 SEDUT i APR98. Begge har - sammen med TUA - röde striper rundt dörene. Dette ble senere forandred til grae striper Trolig ble LNBRA #2, fordi bade LNTUA og LNBRA hadde i...
  13. BU662

    Norwegian 2. kvartal 2024

    Norwegian selv gir forklaring i sitt presentasjon side 4: og presiserer pa side 5 Og i summary pa side 19 Dersom man ser denne trend i "recent months", sa kan man ikke forklare dette bare med streike-trusselen. Saken med shoulder season er faktum at dette er ca halvparten av aret. Og her...
  14. BU662

    Passasjertall Norwegian 2024

    Yield, SLF og RASK nede. :cry:
  15. BU662

    Norwegian første kvartal 2024

    Re: Norwegian første kvartal 2024 Det spörs om NAX virkelig trenger 30 737MAX-10. Historisk sett er NAX sitt loadfactor litt mer seasonal enn FR eller Wizz. Dvs, mange maneder man er under 90% eller rett ved kanten. For en 225 seat 737MAX-10 betyr dette at du fyller 200 seter. Da kan du like...
Back
Top