Recent content by brukernavn

  1. B

    SAS selger slot på London-Heathrow

    Re: SAS selger slot på London-Heathrow De synker i verdi i løpet av dagen. http://centreforaviation.com/analysis/heathrow-airports-slot-machine-hitting-the-jackpot-again-108646 .... Nå bruker ikke jeg ruten SVG-LHR utenom for å treffe gamle studiekamerater, men har hørt om flere som på...
  2. B

    Tata + SIA = Vistara

    http://economictimes.indiatimes.com/industry/transportation/airlines-/-aviation/vistara-takes-to-the-skies-operates-first-flight-from-delhi-to-mumbai/articleshow/45823316.cms Da har de fått tatt sine første flyturer. A320'ene er med 16C, 36Y+, og 96Y. Utenom søndager så ser det ut til at det...
  3. B

    Scandinavian Traveler i trøbbel..

    Re: Scandinavian Traveler i trøbbel.. Det var kanskje dårlig skrevet. Mitt poeng var mest at uansett om en muligens er enig i innholdet (dog tabloid) så er det helt feil medium å ta debatten i. Og den eneste taperen i situasjonen er SAS. Dette hører på ingen måte hjemme i et reisemagasin.
  4. B

    Scandinavian Traveler i trøbbel..

    Re: Scandinavian Traveler i trøbbel.. Ja, det er utrolig dårlig butikk å fremmedgjøre en god del av de faste kundene. Det er en sær problemstilling som veldig mange jeg møter utenfor Norden er opptatt av. Jeg møter månedlig mennesker som er opptatt av dette fra spesielt England, Tyskland, og...
  5. B

    Trafikkvekst og utbygging på Sola

    Re: Trafikkvekst og utbygging på Sola Den over er flyterminalen. Pir Sør kommer som en trekant ut fra det som er non-Schengen nå (altså den lille tappen sørøver fra terminalen på bildet). I denne pdf'en er det masse 2d-tegninger på fremdriftsplan på de forskjellige fasene (kap. 9)...
  6. B

    Trafikkvekst og utbygging på Sola

    Re: Trafikkvekst og utbygging på Sola Jeg tolker det slik at Avinor har frigitt capex-midler til punkt 6 i fase 1 av strategiplanen (Se s. 76 http://www.avinor.no/avinor/micro/vinger-og-vyer): altså bygging av Pir Sør. Dette er nøkkelen for videre utbygging, men vil på kort sikt løse...
  7. B

    Tata + SIA = Vistara

    ... og Tata er familien/nettverket bak Air India før det ble nasjonalisert. Jeg har stor tro på Tatas ambisjoner innen luftfart. Nå satser de på to joint ventures som skal bruke samme matriell (a320) med tunge aktører som har bevist at de kan: AirAsia India med bl.a. Tony Fernandes og Vistara...
  8. B

    Tata + SIA = Vistara

    Og slik responderer Jet: Det kan vel også nevnes at det virker som om Vistara i hovedsak er planlagt å være et internasjonalt selskap. CEO'n er tydelig på at de skal ekspandere sånn at de har 20 fly om 5 år og uttaler seg kritisk til 5/20 kriteriet fra indiske myndigheter for å få godkjenning...
Back
Top