Recent content by BackCountry

  1. BackCountry

    Konflikt i SAS

    Nå ble jeg påminnet om hvorfor jeg og andre piloter ikke orker å diskutere her inne noe mer. Jeg tror jeg drar et annet sted for å heve diskusjonen, takk!
  2. BackCountry

    Konflikt i SAS

    Skulle det virkelig det? En nyansatt styrmann har lengre og dyrere utdanning, samt har mer ansvar som nestkommanderende ombord.
  3. BackCountry

    Lønns- og arbeidsvilkår hos Flyr

    Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen) Nå må folk puste litt med magen. Jeg leser det ikke slik at vår venn i Norwegian oppfattet lønnstilbudet fra Flyr som nedverdigende, men heller arbeidsturnusen: NRK har siden endret overskriften som insinuerte at det var snakk om lønn.
  4. BackCountry

    SAS Q3 2019 resultater

    Men hei, vil ikke dette bety at det faktisk får konsekvenser for de som streiker dersom selskapet de jobber i går konkurs pga gitt streik?
  5. BackCountry

    På vei mot streik i Norwegian (om ansettelsesforhold m.v.)

    Re: På vei mot streik i Norwegian (om ansettelsesforhold m.v.) Så sosial dumping er helt greit så lenge det skjer utenfor våre landegrenser?
  6. BackCountry

    DATs nye operasjoner i nord

    Det virker som om folk er litt forvirra om forskjellene mellom GLS og EGNOS. Her er en bra artikkel som forklarer mye: http://www.propilotmag.com/archives/2009/Oct%2009/A3_GLS_p1.html Og som dere ser er ikke GLS utdatert slik noen liker å påstå. Det ser faktisk ut som om GLS kommer til å ta over...
  7. BackCountry

    Verdens vildeste landingsbaner

    Rart at Honningsvåg, Hammerfest, Mosjøen, Mo i Rana, Sandane etc ikke er med i denne artikkelen..
  8. BackCountry

    Frafall ved flygerutdanning

    Nick F: Jeg er helt enig! Selv er jeg nyutdanna og i en veldig god jobb. Det har gått som en drøm fra dag én (til tross for at jeg endte med å betale nesten det dobbelte av det LFS/PEA reklamerte med). MEN alikevel kvier jeg meg for å anbefale andre om å ta pilotutdannelse av de grunnene du nevner.
  9. BackCountry

    Skulle lære å lande - Glemte understellet

    Re: Skulle lære å lande - Glemte understellet Men i alle?! Har aldri sagt at jeg er no verdensmester og kommer nok aldri til å bli det heller. Eneste jeg påpekte var hvor viktig det er å gjøre GUMP, og at eleven ikke kan klandres for hendelsen.. Er det virkelig sååå fælt at jeg driver med...
  10. BackCountry

    Skulle lære å lande - Glemte understellet

    Re: Skulle lære å lande - Glemte understellet At eleven glemmer hjula kan jo skje. Når man kun har 15-20 timer på complex så sitter ikke alt støpt i ryggmargen. Han hadde jo tross alt ikke utsjekk på fly med opptrekkbart understell.. Enda..
  11. BackCountry

    Skulle lære å lande - Glemte understellet

    Re: Skulle lære å lande - Glemte understellet Trenger ikke sjekkliste engang. GUMP, GUMP, GUMP!
  12. BackCountry

    Armavia med Jerevan-LAX (med A340-500)

    Da snakker vi ihvertfall om en runway overrun ;)
  13. BackCountry

    VFR til Holland?

    Hei! Pr. idag holder det med mode c, men iløpet av året er det snakk om at de bytter over til mode s (De har utstyret, men det er ikke tatt i bruk enda). Problemet er at Tyskland krever mode s (det skal sies at jeg har selv fløyet på mode c uten å få smekk). Om man skal fly i nærheten av...
  14. BackCountry

    Flyoptimisme i Snåsa

    Re: Flyoptimisme i Snåsa Ser ikke helt problemet. De har jo vært så omtenksomme og lagt ut en varseltrekant under høyspentledningen..
  15. BackCountry

    Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du?

    Re: Rekkof kommer aldri til å bli noe av sa du? VC-10: Du har sannelig rett. Var ikke klar over det fantes noen få eksemplarer med disse dørene. OJB: Prosjektet er nok ikke fullstendig dødt. De har nylig kjøpte den største hangaren på Lelystad og flyttet inn en del flydeler og utstyr. Men at...
Back
Top