Nei, flottører er nok ikke en RV bygd for nei.... det ville øke tomvekta (og derved minske nyttelasta) og minske ytelsene ganske vesentlig. Det hadde omtrent blitt som å kjøre en Ferrari med tilhenger det...
Dessuten måtte man i så fall foreta strukturelle ombygginger INNI skroget og det hadde...
NY PRIS! Har nå redusert prisen til 645.000 NOK.
Flyet flys regelmessing og har nå 310 TT.
Link'ene i postene øverst virker ikke lenger.
Her er en link som virker:
http://www.vansairforce.com/community/showthread.php?p=928791#post928791
Lurer fremdeles på hvorfor jeg ikke kan redigere...
Link'ene i postene øverst virker ikke lenger.
Her er en link som virker:
http://www.vansairforce.com/community/showthread.php?t=116820
Lurer fremdeles på hvorfor jeg ikke kan redigere post'ene mine??
Linken i posten ovenfor virker ikke lenger, men her er en ny til samme sted:
http://www.vansairforce.com/community/showthread.php?t=114391
Forresten: kan noen fortelle meg hvorfor jeg ikke får redigert den første posten min?? Det er jo DER jeg skulle ha satt inn den nye link'en...
Svar på spm m:
Bremser:
Bremse-pedaler på toppen av siderors-pedalene ala Piper og Cessna.
Service: FORELØPIG er det kun den som har bygget flyet som kan utføre vedlikehold og signere for utført arbeid.
Denne rettigheten får flybyggeren ved å først å gjennomføre et 2-dagers kurs med teori...
Vel, som på alle lav-vingede fly er sikten RETT NED noe begrensa av vingen.
På skrå utover, (dvs bortenfor vingetippen) og både foran og bak vingen, er det fin sikt. Dette fordi at RV'n har jo ganske korte vinger.
Her er et bilde tatt på høyre downwind før landing på Husodden:
Trenger...
Et NYDELIG fly! Flott bygget og vedlikeholdt.
Selges med luftdyktighets bevis til juli 2015.
Flyet er kjent fra artikkelserien "Hjelp! Jeg bygger fly" i Flynytt.
Alle detaljer og mange bilder finner du her:
http://www.vansairforce.com/community/showthread.php?t=112291