Recent content by AHH

  1. A

    Flystyrt i Hellas

    Jeg skal selvfølgelig ikke kritisere. Jeg er enig i at det burde være stor takhøyde her. Og at men skal få lov til å synse. Det har vært en del spekulasjoner her omkring årsaken til ulykken. Den endelige rapporten vil forhåpentlig gi oss noen svar. Men det er vel innlysende at kabintrykket har...
  2. A

    Flystyrt i Hellas

    Det er litt pussig å lese kritikk til journalistene for deres manglende flyfaglige kunskap, når en seg den samme manglede kunskap her på forumet i denne saken.... Er det ingen som vet hvordan ting fungerer? Cabin press, oxygen, cockpitdører, o.s.v.....
  3. A

    LN-BRH - Hvor flyr den 6/1-05

    Hører fra SVG at klistremerkene enda ikke var kommet......
  4. A

    -Flygere avverget styrt på OSL

    Re: -Flygere avverget styrt på OSL Det jeg tenker som er den vesentligste feilen som ble begått her, er at trimmen var satt feil. På grunnlag av W&B calc, blir trimmen satt slik at flyet er nøytralt i T/O. Dette gir pilotene like store korreksjonsmuligheter begge veiene. Av 100% utslag, så er...
  5. A

    Förfrågan ang en SAS charter

    Re: Förfrågan ang en SAS charter En ex-BRA maskin flys ferry til ARN for å utføre produksjon for SAS Sverige til MXX. Og så ferry tilbake fra MXX til OSL for å produsere for SAS Braathens...
  6. A

    LN-BRH - Hvor flyr den 6/1-05

    Mmmmm, tror den flyr ned til SVG (2045) i kveld, og så i morgen tidlig - da kommer den trillende ut. Fiks ferdig! ETD SVG 0640 til BGO AH
  7. A

    SAS-kaptein kritiserer sikkerhetsparanoiaen

    Teknikere får ikke komme inn alene på GEN. De må ha "støttekontakt". Vi må jo huske at det er et meget seriøst og oppegående Airport Patrol, som følger med her. Intensjonen er jo ikke at security skal legge hinder for at safety blir skadelidende, men desverre ser vi at det er resultatet i dag...
  8. A

    SAS-kaptein kritiserer sikkerhetsparanoiaen

    Er det noen som kan oversette (Flight) Safety og Security til to forskjellige norske ord? Jeg regner med at de fleste her vet forskjellen - men hva med det norske folk? Er safety truet av for stor security? :sarc
  9. A

    Airbus fly har revner

    Kompositt kan selvfølgelig sprekke. Plast sprekker jo, og det er kompositt.... Nå var vel dette små sprekker i.f.m. hull som var boret i "skin" (Alu) på vingen, og det er vel rimelig vanlig hvis man gjør det feil.....
Back
Top