View Full Version : Spotting TRD, parkering ?
Har sett litt på spotteguiden til "Trondheimlufthavn.net" og ser at mulighetene er ganske begrenset for tiden.
Er nok bare to muligheter : Nordsiden ved fjæra og Innflyvningen 27 mitt spørsmål er da hvordan er parkeringsmulighetene på disse stedene ? jeg skal opp til Stjørdal'n med buss første helg i mars så jeg lurer på om det er plass til denne ved spotterplassene, kan jo ikke være så nær en flyplass en hel helg utne å fotografere litt.
TK :fly
Ved Innflyginga til 27 kan du parkere ved Værnes Kirke, den ligger hundre meter lengre frem på veien som går under innflyginga. Når det gjeller spotterplassen ved fjæra, er det en vei som går nesten til E6, der er det en mulighet for parkering, men er det buss du skal kjøre? Skal legge til kjørebeskeivelse når jeg får brukt PCen min.
Ved Innflyginga til 27 kan du parkere ved Værnes Kirke, den ligger hundre meter lengre frem på veien som går under innflyginga. Når det gjeller spotterplassen ved fjæra, er det en vei som går nesten til E6, der er det en mulighet for parkering, men er det buss du skal kjøre? Skal legge til kjørebeskeivelse når jeg får brukt PCen min.
Takk for svar. ja har buss så trenger litt mer plass (ca14m) en en personbil.
Gjør det enkelt du. Parker ved Statoil (stor parkeringsplass) og gå veien bortover til rullebanen. Tar max 5 minutter. Ellers er Værneskirka på 27 enden en grei plass å stå. :)
Nordsiden/Fjæra:
Her har du veibeskrivelse fra den første rundkjøringa på E14, parkering med bil kan skje ved brua 50 lengre frem -> over brua, som du vil bli geleidet til på kartet, med Buss bør det skje på Statoil Stasjonen, som er på høyre side rett etter avkjøringa til E14 fra E6. Derfra må du vell gå, tar ca 5-10min gange. Fra bruen kan du gå hvor en du vil, bare du ikke blir påkjørt når du skal til spotterplassen mellom nord og sør-gående løpet til E6.
Skriv inn A og B på Veibeskrivelsen:
http://maps.google.no/maps?hl=no&tab=wl
Nordsiden/Fjæra:
A: Meieriveien 1, Stjørdal
B: Innheredsveien 9, Stjørdal
Værnes Kirke:
A: Meieriveien 27, Stjørdal (ta av fra E14)
B: Værnes Kirke (Stor parkering ved Kirka)
Takk for hjelpa, da blir det vel litt foto på fredag og lørdag :)
Der som innherredsveien går på skrå fra krysset og mot E6 er det er det trafikk der eller kansje det går å stå der ? (er ikke sikker GoogleMaps helt "up to date")
Takk for hjelpa, da blir det vel litt foto på fredag og lørdag :)
Der som innherredsveien går på skrå fra krysset og mot E6 er det er det trafikk der eller kansje det går å stå der ? (er ikke sikker GoogleMaps helt "up to date")
Det er gang- og sykkelvei. Som nevnt over, så blir nok det beste å parkere på Statoil og ta føttene i bruk. Ca en kilometer bort.
http://g.co/maps/5whde