View Full Version : Første Widerøe-lakkerte DH8-200 maskinen har ankommet Bodø
Da kom den første av i alt tre 200 maskiner fredags kveld, bildene ble tatt i går.
Er enda på Canadisk registrering: C-GLUF, men skal bli LN-WSB.
http://img94.imageshack.us/img94/4368/ccgluf00dh8benbo180212.jpg
http://img638.imageshack.us/img638/8555/ccgluf01dh8benbo180212.jpg
Den ser frisk og fin ut, takk for at du deler!
putzmeister
19-02-2012, 16:56
Meget godt dokumentert må jeg si:D
Veldig nice! NÅr kan vi vente den i trafikk? I løpet av mars/april?
Star Flyer
19-02-2012, 18:10
Den blir ikke satt inn på Lofot-rutene, da disse skal overtas av DAT. :(
ENGM 911
19-02-2012, 18:29
Lukten av ferskt fly helt hit jo. Nydelige bilder.
flysas94
19-02-2012, 18:32
Den var flott :) blank og fin, synest jeg kjenner lukten av nytt fly :D
Airbus 330
19-02-2012, 19:18
Bra scoop dette her, Widerøe maskin på Canadisk reg :up:
sirpjalle
19-02-2012, 19:29
Takk takk. :up:
Twin Otter
19-02-2012, 19:34
Flott dokumentert!
ThePlanespotter1
19-02-2012, 19:47
Nydelig!
Hva er forskjellen mellom -100 og -200?
Takk takk alle sammen :)
Hva er forskjellen mellom -100 og -200?
-200 er stort sett ganske så lik -100 serien, en stor forskjell er at -200 har -300 motorer installert, så den blir noe tungere. ellers er det noe mindre forskjeller her å der;)
Er det mange seter i denne ? 37 el 39. Evt vet noen hvor mange det er planlagt. Står den med gally i dag ?
Hørte noen løse rykter om at -300en på TOS skal skiftes ut med -200 medio mars/starten av april..:S
Blir spennende og se hvor den blir brukt hen, tror vel ikke den kan gå på kortbanenettet siden den er litt tyngre enn en -100
Flotte bilder av et flott fly.
Vidar
Blir spennende og se hvor den blir brukt hen, tror vel ikke den kan gå på kortbanenettet siden den er litt tyngre enn en -100
Liten vektforskjell. 200 skal på kortbanenettet etterhvert, men gjenstår et par modifikasjoner.
Blir spennende og se hvor den blir brukt hen, tror vel ikke den kan gå på kortbanenettet siden den er litt tyngre enn en -100
Den skal nok det. Det er jo i prinsippet en 300 i et 100 skrog. Større modifikasjoner var å få installert spoilersystemet, slik at spoilerne spretter opp ved landing, samt å få installert en bryter på ECUen, dvs at i Dash 8 fins et system som tyner den ene motoren 5% ekstra hvis den andre skulle stoppe. Normal take off thrust er 92% torque. Men siden Widerøe bruker disse på kortbanenettet og trenger maks ytelse (97%) ved avgang, må de kunne slå av dette systemet, slik at ikke de overbelaster motorene ved evt en motor inaktiv. (ikke skyt meg hvis jeg tar feil av systemene)