PDA

View Full Version : Vollen 19R blokkert av tre

TigerBlack
17-02-2012, 19:30
har vært å sett på muligheten til å komme opp på vållen nå etter at dagmar var å herja med træra her på romerike og det er mulig med truger og "villmarks expidisjon" men veien er blokkert. Var ialelfall det sist helg. Er det noen som vet om det er lov å få en liten dugnad på å rydde vekk de grantræra der, eller er det grunneier som må gjøre slikt ??

Fellowship
17-02-2012, 23:27
Det er nok grunneier som må gjøre slikt

ATC-flyradar
18-02-2012, 22:48
Noen i NSFF eller spottermiljøet på Gardermoen som har kontakt med " Bonden" som eier veien opp til sanddyna på 19 R :)

Jan

putzmeister
19-02-2012, 17:10
Nedfallstrærne blir ryddet ved anledning. Det er en meget risikofylt oppgave som bare fagfolk innen skogbruk kan utføre. Mange av trærne er i voldsom spenn og det er sterke krefter i sving når et slikt tre som har veltet med rota kuttes opp.

Når det er sagt så er det bare å vente til dem har tid til å rydde dette området. Det er store områder som ligger lenger opp på lista så vi må bare være tålmodige.

Det vil komme innformasjon når veien inn er åpen igjen. Men det er jo bare å klatre opp på vollen og gå bortover...

TigerBlack
20-02-2012, 17:22
hmm trestammer i spenn ja. Det tror jeg absolutt fagfolk skal få ta seg av.

Ser for meg en entusiastisk spotter med motorsaga løser ut norgeshistoriens største bue og får hele greia rett i fleisen... og må ha klarerng fra Tårnet for å lande igjen.. på Eidsvoll.. :drunk:

ENGM 911
20-02-2012, 17:37
hmm trestammer i spenn ja. Det tror jeg absolutt fagfolk skal få ta seg av.

Ser for meg en entusiastisk spotter med motorsaga løser ut norgeshistoriens største bue og får hele greia rett i fleisen... og må ha klarerng fra Tårnet for å lande igjen.. på Eidsvoll.. :drunk:

Hehe, fikk et bilde i mitt enkle hode av Elgspotter ViDrar i lowpass :colgate:

baselutvann
20-02-2012, 17:45
Om mulig kan jeg høre med skolen om vi kan fjerne dette. Jobben gjøres gratis og vi får praktisere.

kekker
21-02-2012, 00:06
Hør med herr Nordmøring baselutvann, mener å forstå at du går på stabæk?. ;-)
Han har god utdanning i slikt.

Men det er fortsatt grunneier sine trær, så slikt må avtales med vedkommende..

Bare for å understreke det, fallvirke har et allvorlig spenn og det er for et under å regne at ingen har blitt allvorlig skadet eller drept under rydding etter Dagmar sine herjinger i kongeriket.
Flyspottere kan fort bli en utrydningstruet rase om de tar saken i egne sager...

baselutvann
21-02-2012, 11:35
Hør med herr Nordmøring baselutvann, mener å forstå at du går på stabæk?. ;-)
Han har god utdanning i slikt.

Men det er fortsatt grunneier sine trær, så slikt må avtales med vedkommende..

Bare for å understreke det, fallvirke har et allvorlig spenn og det er for et under å regne at ingen har blitt allvorlig skadet eller drept under rydding etter Dagmar sine herjinger i kongeriket.
Flyspottere kan fort bli en utrydningstruet rase om de tar saken i egne sager...

Hehe, da har du forstått feil;) Går på skogsarbeiderlinje på Natur Vgs. Selvfølgelig vil grunneier få virke, men dette er en god mulighet for praktisering.