View Full Version : Beste warbirds-stevne?
Noen som har noen gode tips å komme med, kunne tenkt meg og fått med meg et flystevne i sommer, med i all hovedsak warbirds. helst i europa. I England må det da være noe bra i løpet av sommeren?
Flying Legend, Duxford 30.juni og 1.juli anbefales.
L1011-500
05-02-2012, 21:27
Jepp, skal du på warbirds-show i Europa, er Flying Legends et must :)
Takk takk, ta seg en tur dit da :) hvordan kommer man seg lettest dit da tru?
Warbirds over Wanaka i april er heller ikke å forakte, men da må du til New Zealand. RNZAF feirer også 75-års jubileum 31/3.
Lettest til Duxford? Det er vel med Dakota Norway siden de bruker å fly direkte. Jeg har en tendens til å fly til en London-flyplass (STN er nærmest - ca 25 minutter unna) og leie bil.
L1011-500
06-02-2012, 22:56
Du kan også ta tog fra King's Cross i London til Cambridge (ca 50 min) , fra stasjonen der går det gratis shuttle ut til Duxford :)
T J Johansen
09-02-2012, 14:19
Duxford er som flere sier over i tråden stedet å dra til. Bo på hotell i Cambridge og ta shuttle bussen til og fra showet. Hvis mulig vær der også på fredagen. Det blir en del arrivals samt at flere av flyene gjør en testrunde eller to. Mange kan også gå litt rundt på flyplassen å kikke i hangarer uten at det er en million andre til stede.
Ellers er La Ferte Alais utenfor Paris et hyggelig sted. Det showet går i pinsehelgen hvert år på en privat gresstripe ikke så langt fra Orly. Tog fra Paris tar en drøy times tid og går regelmessig. De viser frem fly fra Bleriot sin tid frem til moderne jet'er fra flyvåpen og marine. Familien Salis har samlet en masse fly i veldig kule omgivelser. Vær bare obs på gåturen opp bakken til flyplassen. Ryktet sier at Nordtug ville gått på en smell der.
T J