View Full Version : DM tur OSL-MPH-ICN
Helikopter
05-02-2012, 17:26
Da var det endelig min tur til DM tur. Turen ble spikret da det var salg for andre gang hos US Airways. Etter mye søking fant jeg en rute OSL-ZHR-BKK-MNL-MPH-MNL-BKK-ICN-FRA-OSL. 120000 poeng ble kjøpt for to personer. Det var egentlig planlagt å dra til Thailand, men etter råd bestemte vi oss for Boracay istedenfor. På Boracay er det bare sydenliv, så måtte få inn en tur til en storby på vei hjem. Vurderte lenge Kina, men falt ned på Seoul.
Turen startet på OSL, flyet var forsinket inn pga motvind, men vi kom oss av gårde 20min for sen.
LX1211 – Business
OSL – ZHR
A319
Det ble en tur inn i loungen på osl, spiste litt frokost og tok litt juice. Litt sliten lounge, men deilig å slappe av.
Turen i seg selv var ikke så mye å skrive om. Fikk noe ok frokostmat og noe å drikke på. Det var Ikke noe opprop om at det var boarding, og hvertfall ikke noe preboarding for C klasse.
Knyttnevetest bestått
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4547.jpg
Så en del trafikk over europa, bla annet dette KLM (?) flyet som passerte
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4548.jpg
Dette var også litt spesielt, er det en pipe som blåser opp røyk?
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4551.jpg
I ZHR ble det rett til gaten der de hadde startet med boarding når vi kom. Det var egen kø for C og F, men det var masse personer i køen med Y billetter som fikk boarde i F og C køen. Ikkje bra.
TG 971 – First
ZHR – BKK
A340 – 600
For første gang I livet tar jeg til venstre!
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4552.jpg
Om bord i flyet blir vi hilst på av en hyggelig pursher som viser oss til våre plasser. Var litt redd for å være underdressed men han andre i First lignet mest på Svein Krogstad. Når pysjen ble utdelt sa han høyt og stolt at dette var hans 14 par. Han var lei av champagne fra den forrige flighten fra Canada i F. Han andre i First reiste i fleecegenser.
Sete for de neste timene. C klassen i bakgrunnen.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4556.jpg
Veldig behagelige seter.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4562.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4569.jpg
Vi var 4/8 i First denne dagen. Fikk aldri surret meg til å se resten av flyet.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4595.jpg
Dom Perignon og Veuve Clicquot rose til Fru. Helikopter
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4573.jpg
Amenity cit fikk vi og. Hadde håpet på Rimowa, så det var stas
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4622.jpg
Tannbørste, kam, fuktighetskrem og litt annet. Ingen hørepropper eller øyemaske. Men tror man kunne be om det. Sånn var det på de andre flightene hvertfall
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4558.jpg
Litt rart at de ikke hadde en for mann og en for dame, var bla herreparfyme oppi til damen
Ble mye god mat på turen.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4582.jpg
Havabbor tror jeg
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4586.jpg
Indrefilet av kalv
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4587.jpg
Smakte fortreffelig
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4590.jpg
Sengen ble redd og det var klart for litt film og champis før man prøvde å sove
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4597.jpg
Blood Diamond og litt Dom. Kanskje litt vel kald for min smak… De var veldig ivrige på å fylle opp glasset. Og påfyll med nøtter kom kontinuerlig.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4602.jpg
Ble litt frokost før landing, kjekt å spise så god mat på et fly.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4612.jpg
Ble nudelsuppe og litt frukt til frokost.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4617.jpg
Helikopter
05-02-2012, 17:37
Fremme i BKK skulle vi bli møtt med en golfbil, men fordi vi kom litt før tiden var det ingen golfbil og ventet på oss. Svein Krogstad ble ganske irritert, men vi tok det med fatning. I det vi gikk mot terminalen kom det en golfbil, vi viste F boardingkortene og fikk sitte på til thai sin First lounge.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4629.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4631.jpg
Hadde bare en time transfer så det ble bare litt frokost og en dusj i loungen. Fin lounge, men for min del ble det litt vel mye bukking og smiling. Bare når man skal på do stopper 7 ansatte for å bukke og hilse deg på veien.
TG 620
BKK- MNL Business
A330
Ikke så mye å skrive om denne flighten. Priboarding funket endelig, det ble kjørt knallhardt på Business og gullkortkunder. Alle andre ble vist bort.
Satt rett ved bulkhead og hadde god plass
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4636.jpg
Tok litt frukt og champis og prøvde å sove litt
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4635.jpg
Pushet ut 30min for sent
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4640.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4653.jpg
Tok ikke noen bilder av kabinen, men google gir dette bilde
http://lh4.ggpht.com/gleff.flyertalk/R-ybVZAyxOI/AAAAAAAAAdw/GbKKmB0UajY/s400/IMG_0595.jpg
Vel fremme i manilla, pritag på baggen virket greit. Ut gjennom customs og forkjølelsescam. Siden manilla har 3 terminaler måtte vi komme oss til den Cebu Pacific brukte. Det går ikke tog eller lignende, så man må ta egne taxier som tar deg til terminalene. Vi var en halvtime forsinket til MNL og det er evig lang kø mellom terminalene. Kjente svetten kom sigende…
Kom frem til terminalen og da må man gjennom en sikkerhetskontroll før man får komme inn i terminalen. Ble ikke mindre svett av og stå ute å bli grillet mens vi ventet på å komme inn.
Mye kø for innsjekk men passasjerer som hadde dårlig tid ble sluppet frem. 13kg overvekt og 250kr fattige.
5j 905
MNL – MPH Monkeyclass
Dash 400 (?)
Ryanair ala fillipinene
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4656.jpg
Flyet var for øvrig 60min forsinket. Men som de reklamerer med på internettsidene sine 68% accurate in December!
Det ble fjernparkering og propellfly til Boracay
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4657.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4659.jpg
Inngangen var bak, så å velge sete foran funket dårlig
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4665.jpg
Ikke bestått
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4669.jpg
Flighten varte i 1 time og ingen servering om bord. Det var konkurannse om bord om hvem som klarte å dra opp penn, pass og noe annet. De vant cebuvann…
Bodde på Hotel Erus Suits på boracay. Fint hotell, kanskje litt sært med glassvegg inn mot do og toalett!
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP4678.jpg
Fin fin rapport sålant, men ser ut til at det var en ATR 72-500 dere fløy med og ikke en Dash :)
FlyboyKarsten
05-02-2012, 18:04
Flott rapport med bra bilder og bra skrevet. Ser ut som turen var bra noe som er kjekt for alle. Takker og bukker for jeg fikk lese denne bra rapporten fra deg.
Helikopter
05-02-2012, 18:54
Whitebeach og boracay var kjekt i 14 dager, kanskje litt vel mye Sir mam massage, sailboating, lay ban og snorkling. Men deilig å slappe av i rundt 25 grader hver dag.
5j 894
MPH-MNL Monkeyclass
Dash 800 (?)
Ut fra Boracay var det til Caticlan igjen som er nærmeste flyplass. Den andre mest brukte flyplassen i Filippinene etter Manilla. Det ble nye 250kr i overvekt på vei hjem. Umulig å betale for mer på forhånd. Kun lov på internasjonale ruter. En ting som man må være obs på i Fillipinene er at det er flyplassavgifter. 750pesos på internasjonale ruter og 200 på internasjonale. Så må være klar med peso'n. Var en drøy time til flyet gikk og mange avganger denne morgenen. Plutselig ble vi ropt opp og fikk beskjed om å gå på dette flyet isteden. Veldig greit så vi kom oss fortere til loungen i MNL
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5371.jpg
Inn i proppellen igjen, klok av skade fikk vi plasser bak. Crewseat er rett frem, så hun sitter rett mot alle passasjerene ved takeoff. Sikkert litt ubekvemt å sitte der når alle ser rett på deg
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5368.jpg
Var klar for å vinne vann denne gangen, så satt klar med pennen. Dessverre ble dette gaven denne gangen. Ikke overraskende ble den igjen i Manilla
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5385.jpg
TG 621
MNL – BKK Business
A330
Taxitransfer og god tid denne gangen til den internasjonale terminalen. Asiania har adganger direkte til ICN, men fikk ikke seter på den flighten.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5373.jpg
MNL køkøkøkø. Køen til venstre er Thaier som har stilt seg opp før checkin. Til høyre står det folk klar for å sjekke inn til Taiwan.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5383.jpg
Etter litt startet checkin for thai, kjekt å slippe all den køen med alle thaiene som skulle hjem
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5389.jpg
Ikke mye å skryte av i loungen, men var hvertfall stille.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5393.jpg
Dette var ganske tidlig, etterhvert var den helt full av alle som skulle med flyet vårt i C.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5392.jpg
Boarding gikk greit, kun en pir ut til flyet, så ingen mulighet for å ta til venstre
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5395.jpg
C Klasse var nesten fult. Det ble preflight drink med champagne og varme håndklær.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5397.jpg
I BKK hadde vi hele 7 timer i transfer. Så det ble litt shopping og avslapping i loungen.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5406.jpg
Likte loungene til Thai veldig godt i BKK. Der vi var var det 2 lounger rett over hverandre. Den ene var finere en den andre, så anbefaler å sjekke ut begge :)
Store og fine med det man trenger av mat, drikke og underholdning. Litt rart å ikke ha vin eller champis. Men det er vel for å skape et skille mellom C og F da..
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5403.jpg
30min massasje ble det etterfulgt av en dusj
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5412.jpg
Deilig å friske seg opp etter reisen. Shorts blir byttet ut med langbukser
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5415.jpg
Ikke helt som First dusjen, men absoultt bra!
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5416.jpg
Helikopter
05-02-2012, 19:11
TG 658
BKK – ICN Business
B777
Etter å ha slappet av I BKK sine fine lounger var det på tide med litt storby. Flyet til ICN var ett nattfly og vi ble nesten en time forsinket pga vi ventet på et annet fly med passasjerer.
Boarding gikk fint i asiatisk stil
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5418.jpg
Veldig god benplass og deilige seter. Kunne ikke ta de helt ned, men nesten. Nok for noen få timer søvn.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5427.jpg
Ingenting å klage på av plass hvertfall
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5420.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5426.jpg
Rad 2 i midten, hadde ikke skjerm foran seg, men gameboyskjerm i midten, så ikke sitt der.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5422.jpg
Var en del folk i C, men utelukkende gamle koreanere. Ikke som på de andre flightene der det var en kombisjon av ung og gammel, dress og flipflops
Det kom opp masse meldinger på skjermen, bla annet velkommen til en passasjer. Var vel en royal orchid flowerpowerplus.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5425.jpg
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5430.jpg
Snø på ICN, men follow me bilen viser vei
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5431.jpg
Tok lang tid i immigration, var ikke mange på jobb den morgenen tror jeg. Men bagasjen var klar når vi kom så langt.
Fredrik74
05-02-2012, 23:28
Tack för rapport. Jag ska själv åka på tur med TG på samma flight som du flög med ZRH-BKK så det var intressant att läsa om den flighten. Du kom alltså in i deras First Class Lounge i BKK?
Likte loungene til Thai veldig godt i BKK. Der vi var var det 2 lounger rett over hverandre. Den ene var finere en den andre, så anbefaler å sjekke ut begge :)
Store og fine med det man trenger av mat, drikke og underholdning. Litt rart å ikke ha vin eller champis. Men det er vel for å skape et skille mellom C og F da..
Da var dere ikke innom den store Biz-loungen som ligger nede på samme nivå som F og Spa'et, det var vin på flasker når jeg var innom der før Jul og varm mat.
TG 658
Tok lang tid i immigration, var ikke mange på jobb den morgenen tror jeg. Men bagasjen var klar når vi kom så langt.
Da var du nok uheldig, opplevde immigrasjon i ICN til å være ganske effektiv. Det sto vakter og dirigerte folk til andre skranker når det var lang kø. Selve prosessen tok vel 15 sekunder. Hello, scanner passet *pip* og stempel. No questions asked. :)
Helikopter
06-02-2012, 10:25
Tack för rapport. Jag ska själv åka på tur med TG på samma flight som du flög med ZRH-BKK så det var intressant att läsa om den flighten. Du kom alltså in i deras First Class Lounge i BKK?
Joda, når jeg kom i F fikk vi adgang til First loungen, men på vei til ICN fløy vi på C billetter.
Resten av reporten kommer i kveld. Kan friste med LH sin nye first. Hadde megaflaks og fikk jøre den nye retrofiten hjem!
Helikopter
06-02-2012, 17:42
Skulle bo på hotel Ibis i Meyongdong. Det kom godt ut på Hotels.com i tillegg er det noen andre her som også her bodd der. Veldig greit at det går flybuss direkte til hotellet. Tok vel 1 og en halv time og stasjonene ble ropt opp på kinesisk, koreansk, engelsk og et til.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5441.jpg
Godt fornøyd med hotellet, gode i engelsk, serviceinnstillt og sentralt.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5444.jpg
Seoul var en kul by å være i. Litt rart at folk er så dårlige i engelsk, men en veldig moderne by.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5460.jpg
Mye rare skilt som ikke alltid gir mening.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5468.jpg
De mye omtalte doene
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5473.jpg
Lykke til, jeg skjønte ikke helt poenget. Ble jo bare veldig våt. Måtte sitte et kvarter for å tørke.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5474.jpg
En tur til namsan tårnet ble det
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5519.jpg
Og DMZ, anbefales.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5543.jpg
Min første nord Koreaner spotting, ikke de nærmeste, men han oppe ved bygget. De står vist alltid med kikkert. De tror at kikkert er noe vi ser på som skummelt. De fortalte at av og til var de nede med grensen, og sto fortsatt med kikkertene og tittet rundt. Selv om det var 3m avstand
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5542.jpg
Verdens høyeste flaggstang i propaganda village. Oppsatte byggninger med påmalte vinduer.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5546.jpg
Var en topp moderne togstasjon der, da de trodde den skulle forbinde Østen mot vesten. Men kim jong ville det annerledes
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5575.jpg
Anbefaler alle å ta en tur med subway i Seoul. Veldig enkelt og topp moderne.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5595.jpg
Satser hardt tydeligvis
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5596.jpg
Så Norgesreklame på mange av subwaystajonene.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5648.jpg
Veldig populært å spille angry birds eller sove på subway, så viktig å prøve å passe inn. Noe malplassert endå…
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5651.jpg
Var innom et krigsmuseum, med mye rart i hagen
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5636.jpg
Snart følger siste del med hjemreisen i LH sin nye first via MUC og FRA
Flott TR. Men det flyet er ikke dash, men ATR.
Helikopter
06-02-2012, 19:13
LH 719
ICN – MUC First
A340
Endelig var det på vei hjem. Knirkefritt å komme seg til flyplassen med flybussen. 20000 won og 1 time fattigere var vi fremme ved Incheon flyplass. Lite mennesker på flyplassen og det var lengre kø i first skranken enn i economy.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5673.jpg
Reisen som ble booket var ICN-FRA-OSL. Men fikk mail om at ruten hadde blitt endret. Ruten ble nå ICN-MUC-FRA-OSL. Siste flyet fra MUC var mulig å rekke, men kun et ledig bonussete. Så da ble det en tur innom FRA også… Checkin gikk knirkefritt. Spurte om det var blitt frigjort noen seter fra MUC-OSL, men de fikk ikke lov å røre bookingen siden det var en US booking.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5676.jpg
Kom oss av gårde til loungen til asiania. Var oss og 2 til der bare
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5705.jpg
Stille og rolig og det man kunne ønske seg
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5686.jpg
Ble litt hersey, sjokoladeis fra haagen dazs og litt möet
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5691.jpg
Stor og luftig lounge. Lite folk i dag. Var bare oss på LH flighten
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5682.jpg
Massasjestol var det også der
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5698.jpg
Litt vanskelig kontroll, skulle nesten vært nødstopp på den. Ble litt engstelig når den startet og klemme meg flat. Men utrolig behagelig.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5697.jpg
Dusj med det man trenger var det og der
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5699.jpg
En hver lounge med respekt for seg selv, må ha en pannasonic do…
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5701.jpg
Med medfølgene kontroller.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5702.jpg
Det var påtide og rusle til gaten. Ingen kø og det var bare å rusle på.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5709.jpg
Blir aldri lei av og ta til venstre :)
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5711.jpg
Lufthansa har bare et MUC fly av typen a330 som er utstyrt med den nye retrofiten. Dette går som oftest mellom MUC-EWR noe innom og DXB og ICN. På hotellet før vi dro sjekket jeg hvor flyet var i verden nå, og jaggu hadde ikke D-AIFE parkert på ICN kvelden før!
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5712.jpg
Nye first hos Lufthansa
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5714.jpg
De blå setene har blitt byttet ut med grå. Ottoman foran kan reguleres frem og tilbake og er man litt lang i bena kan man slappe av under takeoff og landing
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5716.jpg
Vi var 6 stykk i First. 2 hadde oppgradert ved innsjekk
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5780.jpg
Kontroller til stolen
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5755.jpg
Satt bare å smilte under takeoff med bose headsettet på fullt
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5728.jpg
Twin Otter
06-02-2012, 19:47
Den maskinen har fire motorer. Så dermed er det A340. Ikke en A330. Ellers fin rapport.
Flott rapport du har skrevet :) ( men du får G- for flykjennskap.... :p :p )
Hvorfor ble turen til FRA endret til MUC? LH flyr da vitterlig oftere mellom FRA og ICN enn mellom MUC og ICN. Og flyene fra MUC lander tidlig om morgenen på ICN i følge rutetabellen.
Uansett fin rapport.
Helikopter
06-02-2012, 22:26
Hvorfor ble turen til FRA endret til MUC? LH flyr da vitterlig oftere mellom FRA og ICN enn mellom MUC og ICN. Og flyene fra MUC lander tidlig om morgenen på ICN i følge rutetabellen.
Uansett fin rapport.
Fikk bare den vanlige eposten om at ruten hadde blitt endret, vennligst ta kontakt med vårt kundesenter. Da fikk jeg tilbud om asiania til LHR og sas hjem, men ville gjerne prøve lufthansa sitt F produkt.
Det som er litt spesielt med denne ruten er at de flyr MUC-ICN-PUS og i ICN må alle av før de flyr videre med resten. Crewet likte det godt, da de alltid kunne ta igjen en forsinkelse for de måtte uansett stoppe i ICN.
Toalettet var det ingenting å klage på.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5750.jpg
Vindu på do er undervurdert!
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5749.jpg
Dette var en dagflygning, men ville gjerne ha noen timer på øyet før vi var i MUC. Det var tross alt mange timer igjen. Stolen ble gjort klar til seng.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5763.jpg
Pysjen må på.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5764.jpg
Ble tid til litt transformers også. Ikke så mye underholdning på skjermen. Kun enkeltepisoder av serier, og ikke alt for mange filmer å velge i. Men det kommer vel etterhvert
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5779.jpg
Når jeg våknet etter noen par timer søvn sto det en flaske vann i vannflaskeholderen min ved sengen og de var raske på pletten og spurte om jeg ville ha noe mer når de så jeg var våken. God service :)
Rosen min begynte å visne utover flighten, men det ble fort byttet ut med en ny en av crewet
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5783.jpg
Begynte å nærme oss kjente farevann igjen
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5787.jpg
En fryd å teste bose headsetet. Ble aldri helt det samme med egent headset
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5788.jpg
I MUC ble vi møtt av en dame som hjalp first og HON passasjerer, ble henvist til en mindre busy del av sikkerhetskontrollen og satte kursen mot loungen
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5795.jpg
I loungen ble det en tur i boblebadet og litt og spise. Utrolig lekker lounge, var nok den fineste på turen.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5794.jpg
Var ingen badeand på badet, men spurte og da var hun rask på pletten med å gi meg en.
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/397872_10151238598985574_587240573_23112858_132581 2663_n.jpg
Var på tide å komme seg til Frankfurt. Kom oss til gaten, der var det vanlig europeisk boarding igjen. Bare et salig kaos foran skrankene og den sterkeste rett. Snudde og satte oss på en senator cafe til det verste hadde gitt seg.
LH 121
MUC - FRA Business
A321
Ikke mye å skrive om, var egentlig bare opp og ned igjen i FRA. Ganske mange i C. Skjønner ikke helt poenget med å fly C på så kort strekning men.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5800.jpg
Grei plass hvertfall
Kom oss til en lounge i FRA der vi drøyde så lenge som mulig før vi boardet til oslo.
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5802.jpg
LH 864
FRA - OSL Business
A320
På denne flighten var det bare oss og en til i C. Utrolig hyggelig cabinsjef som hilste på oss og lurte på om vi hadde hatt det bra på de forrige flightene. Han skjønte at vi var slitne, så han fortet og gi oss litt enkel mat så vi kunne sove resten av turen. Tommel opp
http://i75.photobucket.com/albums/i304/unilli/IMGP5804.jpg
Vel fremme på OSL 10min før tiden. En tur i tax-free og bagsjen var klar.
Alt i alt en knall tur! LH F var helt klart det beste, kanskje litt urettferdig mot Thai siden det var en nattflight og blir litt annerledes.
Litt dumt med en så tungvint vei hjem, men kan ikke klage når man flyr F og C. Har vært veldig gøy å prøve first og business for en som kun har fløyet braathens best :) Håper ikke det blir siste gang, så nå er det bare å sitte å vente på neste tilbud å få seg en tur mot Japan og Kina. Takk til alle behjelpelige sjeler som svarer i US Airways tråden. Kunne ikke gjort det uten dere ;)
Veldig bra TR dette. Knallfin cebupose du vant :)
Du var ikke i F loungen i FRA? Du vet du har tilgang til den bare du har en F billett inngående eller utgående med LH eller LX samme dag.
Dag Viking
07-02-2012, 10:11
Flott rapport.
Flott rapport.. Ser de nå har nye F i LH 343 også nå. Tittet på motorene..
Dag Viking
07-02-2012, 10:29
Flott rapport.. Ser de nå har nye F i LH 343 også nå. Tittet på motorene..
Ja, det har de hatt ganske lenge (siden i fjor sommer). Den har gått mye til bl.a. DFW
Flott rapport og morsom å lese :)