View Full Version : Nysgjerrig på denne flyplassen
Jeg spotta denne flyplassen etter ca 20 min i lufta østover fra SVG i 29000 fot igår og lurte på hva den het/hvor den er lokalisert.
http://i1121.photobucket.com/albums/l505/Yankee271/8bacf262.jpg
Det må vel være Fyresdal? Har aldri landet der, tok bare en low-pass for å sjekke banen, men skrinla planen om å lande da vi så et skispor på tvers...:rolleyes:
Den ble vel også brukt til drag-race en gang...
jameson82
31-01-2012, 23:48
Det er Notodden
Ja, det støtter jeg. Det var vel noe tett bebygget til å være Fyresdal...
Det er ikke alltid første innskytelse stemmer...^_^
Ser man nærmere, så ser man også det unike: det går vei over ;)
Fryktelig likt Notodden ja :)
http://content.screencast.com/users/jcedlind/folders/Jing/media/1c593934-f496-4cc5-a444-fde2933c9952/2012-02-01_0115.png
Twin Otter
01-02-2012, 02:05
Notodden it is...
Takker og bukker folkens!
Ja, det er Notodden hvor jeg har min arbeidsplass. (Høgskolen i Telemark). Litt spesielt med veien som går rett over. Blir vel eneste plass jeg får kjøre egen bil tvers over rullebanen. For de av oss som liker å løpe er det meget bra å løpe innover dalen forbi flyplassen. Helt flatt og sykkelsti en mil innover. På vinteren er det som oftes meget bra brøytet også.
flyfredrik
01-02-2012, 14:06
Det må vel være Fyresdal? Har aldri landet der, tok bare en low-pass for å sjekke banen, men skrinla planen om å lande da vi så et skispor på tvers...:rolleyes:
Jeg tror det var et bilspor du så, ikke skispor;). Ja det er Notodden, kjørt over rullebanen mange ganger (pga. Bø og Seljord). Forresten, kan man ikke se Seljordsvannet, øverst i venstre hjørne?
Jeg tror det var et bilspor du så, ikke skispor;). Ja det er Notodden, kjørt over rullebanen mange ganger (pga. Bø og Seljord). Forresten, kan man ikke se Seljordsvannet, øverst i venstre hjørne?
Det er nok ikke Seljordvannet men et av de mindre vannene mellom Notodden og Lifjell.
Har også kjørt denne vegen over rullebanen en rekke ganger på veg til Lifjell/Bø Det var også på dette ommerådet de hadde den berømte speider landsleiren, leir for livet, eller leire-til-livet som den etterhvert ble kalt for ca 20 år siden.
Eneste Jeg kommer på hvor man også kjører over rullebanen er Kjeller.
jameson82
01-02-2012, 14:27
Mest kjente sted man kjører over rullebanen er vel Gibraltar
sirpjalle
01-02-2012, 16:46
Ikke akkurat verdens navle, Notodden. Men undertegnede har passert rullebanen en god del ganger ja. Rullebanen på GIB har jeg bare gått over til fots.
Norge Rundt På 14 Dager
07-02-2012, 21:37
Det er nok ikke Seljordvannet men et av de mindre vannene mellom Notodden og Lifjell.
Har også kjørt denne vegen over rullebanen en rekke ganger på veg til Lifjell/Bø Det var også på dette ommerådet de hadde den berømte speider landsleiren, leir for livet, eller leire-til-livet som den etterhvert ble kalt for ca 20 år siden.
Eneste Jeg kommer på hvor man også kjører over rullebanen er Kjeller.
Du kjører vel også over rullebanen på Ski.
Du kjører vel også over rullebanen på Ski.
Nei.
http://g.co/maps/jf4fv