PDA

View Full Version : Hvorfor vil flyplassasjerer i avisen for den minste lille ting? (splittet)

Larsabal
28-01-2012, 08:51
Jeg synes aller mest synd på Linda.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10076969

Tenk – nå kommer kanskje hun og gubben ikke til det forgjettede land, eller Syden, som det også kalles. Det er virkelig verdt en stor artikkel i avisen, og da aller helst med ett eller annet halvtacky privat bilde tatt i en festlig anledning...

Hva er det som skjer med folk? Er det sjansen til de berømte 15 minutes of fame? Kommer en screenshot av vg.no nå i glass og ramme hjemme i Narvik?

Jeg hadde aldri i verden latt meg hverken avbilde eller bli sitert med navn i en slik setting, ikke en gang for RTW-tickes i F!

SudCaravelle
28-01-2012, 09:00

Tenk – nå kommer kanskje hun og gubben ikke til det forgjettede land, eller Syden, som det også kalles. Det er virkelig verdt en stor artikkel i avisen, og da aller helst med ett eller annet halvtacky privat bilde tatt i en festlig anledning...

Hva er det som skjer med folk? Er det sjansen til de berømte 15 minutes of fame? Kommer en screenshot av vg.no nå i glass og ramme hjemme i Narvik?

Jeg hadde aldri i verden latt meg hverken avbilde eller bli sitert med navn i en slik setting, ikke en gang for RTW-tickes i F!

Dette hører sikker til under an annen tråd, men det var det første som slo meg også. Litt pinlig.

OJB
28-01-2012, 09:30

Hva annet kan man forvente i dette "Se og Hør" samfunnet idag?

Hpkris
28-01-2012, 09:47

Hvorfor kan ikke folk vente til ting er avklart før man syter i VG?

Avg 15:45 Las Palmas DK4002 Thomas Cook

Virker som de har fått fiksa et fly til den de pr kåte passasjerene.

Ps; Hu har også oppdatert FB statusen sin :
D ordner seg :-) apollo ringte og sa at et engelsk flyselskap kjører til rett tid.. Jippi

Hva gjør man ikke for å komme i VG :rolleyes:

Basse-HAU
28-01-2012, 10:00

Fin anledning for forsikringsselskapet å ta med seg at hun publiserer at hun er på ferie på fjesboka:banghead:

dc-8-63
28-01-2012, 10:03
Hva annet kan man forvente i dette "Se og Hør" samfunnet idag?

Jeg tror at Samfunnet er oppgradert til "Se og Hør 2.0" - også kjennt som Facebook ;)

Eirik
28-01-2012, 11:38
Tja, synes dette var langt fra så ille som forventet/håpet på, så spørsmålet er vel kanskje like mye : `Hvorfor lager folk en tråd på flyprat.no for den minste lille ting ?´(med stor fare for å sitte i glasshus) ;)

Hpkris
28-01-2012, 11:48
Tja, synes dette var langt fra så ille som forventet/håpet på, så spørsmålet er vel kanskje like mye : `Hvorfor lager folk en tråd på flyprat.no for den minste lille ting ?´(med stor fare for å sitte i glasshus) ;)

Du sitter i glasshus :p
Men hvis du går inn på veggen til hu pr kåte dama i vg, så kan du lese at hu var i kontakt med apollo og vg (hennes eget utsagn).
Konklusjon er da at hu ville komme i avisa. Hadde vært mere normalt og evnt gått ut i avisa hvis hu IKKE kom seg nedover.

Og ja, folk gjør alt for å komme litt i rampelyset her i landet.

Eirik
28-01-2012, 11:52
Men hvis du går inn på veggen til hu pr kåte dama i vg, så kan du lese at hu var i kontakt med apollo og vg (hennes eget utsagn).
Konklusjon er da at hu ville komme i avisa. Hadde vært mere normalt og evnt gått ut i avisa hvis hu IKKE kom seg nedover.

Yepp, er definitivt i glasshus :D
Er i tillegg ikke på facebook, så ikke helt oppdatert sånn sett.

dc-8-63
28-01-2012, 12:05

Nå er vel rampelyset litt på hugget etter "nyheter" også - tror nok nettaviser i slike tilfeller også driver litt oppsøkende virksomhet....

Hpkris
28-01-2012, 12:20
Jeg tror at Samfunnet er oppgradert til "Se og Hør 2.0" - også kjennt som Facebook ;)

Enten så har VG sett hennes innlegg på Apollo veggen , eller så har hu tatt kontakt selv.
Du har helt rett at avisene/media er rimelig på hugget etter noe å lage saker av.
Godt eksempel der er den tv2 redder ferie greia di har begynt med nå.

Før var det undersøkende kritisk journalistik, nå er det oppsøkende ukritisk journalistik de driver med. Til glede for folk som da får sjansen til å stikke frem hue sitt i avisa evnt 5 min på tv .

Hermann SF
28-01-2012, 12:25

Står jo også her;

"Andre kunder som har henvendt seg til VG Nett fortviler også over Spanair-konkursen,"

Hvorfor skal det være nødvendig og kontakte VG Nett i en slik situasjon....? Virker som enkelte fokuserer mer på å komme i media enn i det hele tatt å få ferien sin,.

Jeg vurderer sterkt å sende blomster til de stakkarene som var så uheldig å komme i media OG som får sin ferie berørt !

Hpkris
28-01-2012, 12:45
Står jo også her;

"Andre kunder som har henvendt seg til VG Nett fortviler også over Spanair-konkursen,"

Hvorfor skal det være nødvendig og kontakte VG Nett i en slik situasjon....? Virker som enkelte fokuserer mer på å komme i media enn i det hele tatt å få ferien sin,.

Jeg vurderer sterkt å sende blomster til de stakkarene som var så uheldig å komme i media OG som får sin ferie berørt !

Virker sånn at folk tror at VG fikser ferien for dem bare de skriver om det..

Er folk stokk dumme om dagene? Seriøst så får jeg det inntrykket at folk ikke klarer å bruke sitt eget hode når en konkurs skjer.

Selvfølgelig er det trasig for de som er berørt , men går ann å forstå at Apollo/Ving har nok å gjøre med å prøve å få et nytt fly til dem. Og at det i den forbindelse kan bli litt kø på linjene, så kan man legge til at dette skjedde utenfor ordiner kontortid.

robertaas
28-01-2012, 12:46
Fordi det er den mest effektive måte til å få selskaper til å følge opp sine forpliktelser. Det er veldig mange saker som først ble løst når pressen ble koblet inn.

Jeg kan virkelig ikke se noen problemer med den artikkelen. Mange hadde et reelt problem og de tabloide pressen har som tradisjon å vise med navn og bilde at dette gjelder virkelige personer for å gi saken "dybde". Bare se på saken om med bonuspoeng i Norge, der ønsket man å få intervju med en som hadde gullkort, men jeg kan ikke se at det kom en eneste klage her på forumet om noen ville ha ansiktet sitt på TV.

Skam dere, steinkastende drivhusnisser! :old

Hermann SF
28-01-2012, 12:47
Fordi det er den mest effektive måte til å få selskaper til å følge opp sine forpliktelser. Det er veldig mange saker som først ble løst når pressen ble koblet inn.

Hehe, det er sant! Ser poenget ditt. Men allikevel er det litt ille at det i 2012 skal være nødvendig å komme i media for å få løst sine problemer som egentlig burde være en selvfølge ved slike hendelser...

robertaas
28-01-2012, 12:52
Hehe, det er sant! Ser poenget ditt. Men allikevel er det litt ille at det i 2012 skal være nødvendig å komme i media for å få løst sine problemer som egentlig burde være en selvfølge ved slike hendelser...Har du noengang sett "TV2 hjelper deg" på Tv2 eller "FBI" på NRK? I hvert eneste prigram er det saker som straks blir løst etter flere års krangling bare media dukker opp.

Har hørt om flere som har fått fortgang i sakene sine bare ved å få en kompis til å møte opp med kamera med en merke som det stod "TV2" eller "NRK" på.

Hpkris
28-01-2012, 13:01

Jeg kan virkelig ikke se noen problemer med den artikkelen. Mange hadde et reelt problem og de tabloide pressen har som tradisjon å vise med navn og bilde at dette gjelder virkelige personer for å gi saken "dybde". Bare se på saken om med bonuspoeng i Norge, der ønsket man å få intervju med en som hadde gullkort, men jeg kan ikke se at det kom en eneste klage her på forumet om noen ville ha ansiktet sitt på TV.

Ser poenget ditt i det du skriver Robert, men i dette tilfellet så gikk hu dama til VG umiddelbart etter at Spanair la inn årene.

Som jeg poengterte i mitt forrige innlegg, at folk skriker jo før selskapene har fått fiksa opp i saken. Er vel ikke sånn at alle charter selskap altid har et fly i bakhånd?

robertaas
28-01-2012, 13:10
Ser poenget ditt i det du skriver Robert, men i dette tilfellet så gikk hu dama til VG umiddelbart etter at Spanair la inn årene.

Som jeg poengterte i mitt forrige innlegg, at folk skriker jo før selskapene har fått fiksa opp i saken. Er vel ikke sånn at alle charter selskap altid har et fly i bakhånd?Etter hva jeg skjønner skulle de dagen etter starte grytidlig på en 5 timers biltur til flyplassen og ingen av kontaktpuntktene de har fått oppgitt virket.

Når det lå ann til en 10 timers bomtur i bil og de ikke fikk informasjon noen andre steder vil jeg ikke si det var noen overreaksjon å kontakte pressen. Se heller på alle i Oslo som kommer som hovedoppslag i avisen og på tv bare lokaltoget er ett par timer forsinket.

RWY 24
28-01-2012, 13:37
Selv jobber jeg både med presse og med å hjelpe folk med å løse deres problemer og få gjennomslag for deres rettigheter. Jeg tror dere tar feil i analysene deres. De fleste enkeltpersoners problemer løses nok ikke pga pressen, TV2 hjelper deg el. De fleste (og langt flere enn før) løses av seg selv pga sterkere rettighetslovgivning, bedre forbrukervern, klarere regler og mye mer bevisste og kompetente forbrukere/tjenestemottakere. Og av de sakene som ikke løses av seg selv, finnes det mange gode og kompetente klage- eller tvisteløsningsorganer (som nesten alle er gratis å bruke!). Tidligere klaget forbrukere/tjenedtemottakerne i mindre grad og ble nok i større grad overkjørt. De lykkelige historiene vi leser om eller ser på tv er nok absolutt i mindretall og ikke representative. Det negative med slike oppslag og programmer, er at de skaper et veldig skjevt bilde av hvordan tilstanden er i Norge (tregt, ineffektivt, inkompetent, byråkratisk mv). Det gjør at det fortsatt er litt for få som velger å gå den formelle veien, og derfor ikke får gjennomslag for sine rettigheter, bare fordi de har hørt det ikke nytter.

Det er ikke noe nytt at man er opptatt av hva andre driver med. Jeg tror det er feil å anta at folk er mer opptatt av andre nå enn før. Jeg tror heller utviklingen går i motsatt retning, siden bosetningsmønsteret og levesettet går i mer urban retning enn før, og folk har mer å drive med i form av fritidssyssler ol. Forskjellen er at man stadig får nye måter å holde seg orientert på. Tidligere hadde man myter og sagn, landsbyer og torg, etterhvert sladrekjerringer, Se og Hør, og nå ulike sosiale nettmedier. I samfunnsforskningen har man heller funnet holdepunkter for at utviklingen går mot å bry seg mindre om hva andre gjør (altså mindre Se Og Hør), noe som kan føre til ensomhet og mistrivsel.

Det er ikke enkeltpersoner som bestemmer hva som skal på trykk pressen. Så å kritisere enkeltpersoner blir feil. Kritiser heller pressen. Presseoppslag er nok i de fleste tilfeller negativt for enkeltpersoner, bare se på reaksjonene som alltid kommer her på forumet, også i denne saken.

Der pressens søkelys har en positiv virkning, er på systemkritikk! Der har pressen en viktig rolle som samfunnsaktør. Men det tjener de lite penger på, så da må de krydre med røverhistorier om enkeltpersoner og enkeltepisoder.

petru26
28-01-2012, 13:42
La nå folk få ordne opp i ting på den måten de synes er best sjøl da uten å kalle dem stokk dumme o.l. Er ikke alle som er like verdensvante og tilsynelatende kan absolutt alt som er å kunne om luftfart som noen her inne. Det har da vel ikke noe med 15 minutes of fame å gjøre dette, det er ikke alle som kan møte opp på flyplassen, vifte med gullkortet, heve stemmen ett hakk, så er man på tur videre. Media er en flott ressurs når man ikke kommer noen vei i en sånn sak, ingen tvil om det.

SAS-Steward
28-01-2012, 14:27
Etter hva jeg skjønner skulle de dagen etter starte grytidlig på en 5 timers biltur til flyplassen og ingen av kontaktpuntktene de har fått oppgitt virket.

Når det lå ann til en 10 timers bomtur i bil og de ikke fikk informasjon noen andre steder vil jeg ikke si det var noen overreaksjon å kontakte pressen. Se heller på alle i Oslo som kommer som hovedoppslag i avisen og på tv bare lokaltoget er ett par timer forsinket.

Det ble sagt i går kveld at folk skulle møte til vanlig opsatt tid, med mindre de fikk annen beskjed av reiseselskapet.
Så å skylde på en mulig bomtur faller på egen urimelighet.
Historisk ser vi også at hver eneste gang dette er skjedd i Norge, så er det ryddet bra opp. Uten mye "hjelp" fra media.

Chriscross
28-01-2012, 15:18
Får man noe som helst for å stille opp på denne måten?

laurenz
28-01-2012, 15:26
Når det lå ann til en 10 timers bomtur i bil og de ikke fikk informasjon noen andre steder vil jeg ikke si det var noen overreaksjon å kontakte pressen.

Selvfølgelig er det en kraftig overreaksjon å kontakte pressen. Pressen er ingen forbrukerombud og kan ikke ordne nytt fly etter en konkurs. Pressen kan sette søkelys på feil og mangler i systemer og selskap men kan ikke utbedre de.

Når et flyselksap går uventet konkurs sent på kvelden kan ingen forvente at en arangør sitter klar til å ta i mot flere 100 telefoner på en gang. De må få tid til å jobbe med en løsning. Det går ikke noe fortere om også VG begynner å mase.

Commuter
28-01-2012, 15:47
Det ble sagt i går kveld at folk skulle møte til vanlig opsatt tid, med mindre de fikk annen beskjed av reiseselskapet.
Historisk ser vi også at hver eneste gang dette er skjedd i Norge, så er det ryddet bra opp. Uten mye "hjelp" fra media.

Er litt uenig i denne. Dette svaret betyr som oftest "Vi har ingen anelse hva som skjer, men vi må si noe". Jeg har ikke tall på antall ganger jeg har fått en slik beskjed på SMS fra SAS, når jeg mer enn godt at det ikke er vits å møte opp. For meg med 30min reisetid er for så vidt ikke en bomtur et problem - for de med 5 timer reisetid er det et problem.

Når det gjelder slike saker i media har jeg en steike god løsning som jeg selv etterlever. Ikke trykk deg inn på artikkelen... De skriver det som genererer sidevisninger, og hver gang du trykker på en slik artikkel øker du risikoen for at neste sak blir rapportert likt.

SAS-Steward
28-01-2012, 15:56
Er litt uenig i denne. Dette svaret betyr som oftest "Vi har ingen anelse hva som skjer, men vi må si noe". Jeg har ikke tall på antall ganger jeg har fått en slik beskjed på SMS fra SAS, når jeg mer enn godt at det ikke er vits å møte opp. For meg med 30min reisetid er for så vidt ikke en bomtur et problem - for de med 5 timer reisetid er det et problem.

Når det gjelder slike saker i media har jeg en steike god løsning som jeg selv etterlever. Ikke trykk deg inn på artikkelen... De skriver det som genererer sidevisninger, og hver gang du trykker på en slik artikkel øker du risikoen for at neste sak blir rapportert likt.

Jeg synes ikke man kan sammenligne dette.
For det første, alle selskaper har et ansvar.
Videre er det noe helt annet med charter, gjennom en charteroperatør. Når så selskapet sier møt opp. Så bør man høre på det, heller en å løpe til VG.
Men for all del, sikkert morro å få navnet sitt i VG.

Når f.eks SAS sender ut en sms å ber deg møte, så er det naturligvis med intensjon om at de skal få deg avgårde.
Så når du da velger å ikke møte, så vet du åpenbart mer om det operasjonelle en det operations i SAS gjør, kudos til deg. Det er flott. ;-)

Men jeg mener det alikevel er enorm forskjell fra en SMS fra SAS på et rutefly, en når en helt klar beskjed går ut fra reiseselskapene om å møte.

Commuter
28-01-2012, 16:06
Jeg synes ikke man kan sammenligne dette.
For det første, alle selskaper har et ansvar.
Videre er det noe helt annet med charter, gjennom en charteroperatør. Når så selskapet sier møt opp. Så bør man høre på det, heller en å løpe til VG.
Men for all del, sikkert morro å få navnet sitt i VG.

For all del, jeg bryr meg lite om slike artikler selv, og dermed leser jeg de aldri. Hvis jeg hadde vært i en knipe greier jeg stort sett alltid å få tak i rett informasjon/råd uansett.

Når f.eks SAS sender ut en sms å ber deg møte, så er det naturligvis med intensjon om at de skal få deg avgårde.
Så når du da velger å ikke møte, så vet du åpenbart mer om det operasjonelle en det operations i SAS gjør, kudos til deg. Det er flott. ;-)

Men jeg mener det alikevel er enorm forskjell fra en SMS fra SAS på et rutefly, en når en helt klar beskjed går ut fra reiseselskapene om å møte.

Jeg vil ikke hevde at jeg har bedre kontroll, men i noen tilfeller med stor grad av kaos er det faktisk ganske selvsagt at det ikke er vits å møte opp til oppsatt avgangstid (alltid et par slike dager på vintertid). Da foretrekker jeg heller å bli et par timer ekstra på jobb, og jeg kan ikke huske at jeg noen sinne har mistet et fly basert på en slik vurdering.

LCH
28-01-2012, 16:39

Men hvor mange av de sakene som 'TV2 hjelper deg' (aka 'TV2, hjælpes meg!') og 'Forbrukerinspektørene' tar opp løser seg for forbrukeren fordi selskapene ikke vil ha dårlig PR, selv om de har aldri så mye rett? Mitt inntrykk er ihvertfall at mange av sakene som tas opp på vegne av forbrukerne er temmelig tynne juridisk sett. Da er det media driver med i slike saker ikke annet enn misbruk av sin helt uproporsjonale maktposisjon.

robertaas
28-01-2012, 17:23
Selvfølgelig er det en kraftig overreaksjon å kontakte pressen. Pressen er ingen forbrukerombud og kan ikke ordne nytt fly etter en konkurs. Pressen kan sette søkelys på feil og mangler i systemer og selskap men kan ikke utbedre de.Om du ikke har lagt merke til det så ber media nå kanske så ofte om at folk som er et et spesielt sted hvor noe har skjedd eller er i en spesiell situasjon skal kontakte dem. Spesielt gjør de dette via sosiale medier.

At den kulørte dagspressen kun driver med systemkritikk stemmer ikke med hva vi faktisk ser.

krølle
28-01-2012, 17:27
Det har da vel ikke noe med 15 minutes of fame å gjøre dette, det er ikke alle som kan møte opp på flyplassen, vifte med gullkortet, heve stemmen ett hakk, så er man på tur videre. Media er en flott ressurs når man ikke kommer noen vei i en sånn sak, ingen tvil om det.

Ja, for den trusselen har vel eskistert for flybransjen i årevis, at der "trues" med å bruke pressen, også av dem som vifter med Gull hvis de ikke kommer seg videre sånn på 1.2.3

gustavf
28-01-2012, 19:18

Med all respekt, det er ei standardfrase fra flyselskaper som må si noe, men som ikke har den minste anelse om hva som kommer til å skje. Jeg har stor forståelse for at noen gjerne vil ha litt mer informasjon enn et slik intetsigende utsagn før de bruker en hel dag på noe som, mest av alt, ser ut til å bli en bomtur.

SAS-Steward
28-01-2012, 20:13
Med all respekt, det er ei standardfrase fra flyselskaper som må si noe, men som ikke har den minste anelse om hva som kommer til å skje. Jeg har stor forståelse for at noen gjerne vil ha litt mer informasjon enn et slik intetsigende utsagn før de bruker en hel dag på noe som, mest av alt, ser ut til å bli en bomtur.

Med all respekt...........
Det var ikke noe flyselskap, men reiseselskap.
Alle selskapene som sammen hadde chartret JKK sammen, sa dette uavhengig av hverandre.
Når de da går ut på den måten, så ligger det i kortene at de har noe på gang.
Det er også ufattelig dyrt for dem om de ikke ville fått flydd gjestene sine frem og tilbake.

I dette tilfellet, hadde de ikke hatt noe i bakhånd ville det vært mye enklere å si offentlig, bli hjemme. Vi tar kontakt. Men det gjorde de altså ikke, de var krystallklare på at de ville folk skulle møte til vanlig tid.

Men igjen, det er jo mye gøyere å løpe til VG å klage sin nød, spesielt når det ikke var noe som helst å klage på.
De landa jo to timer før de skulle.

FestiVal
29-01-2012, 00:25
Hvilken info er det egentlig pax ønsker? I irr situasjoner er det aldri et enkelt fasit svar. Det virker nesten som at alle forventer at man skal ha et svar på alle spørsmål med en gang en situasjon har oppstått. Har opplevd mer enn en gang at pax "krever" svar på alle mulige slags spørsmål, lenge før vi selv egentlig vet løsning eller utfallet av situasjonen....

robertaas
29-01-2012, 07:22
Hvilken info er det egentlig pax ønsker?Det de lurer på er når flyet går. Kan ikke se at dette spørsmålet er så sært. De har fått info om at flyet de skal ta ikke går og det er umulig å komme i kontakt med hverken flyselskap eller charteropeatør.

Men la alle tog rundt Oslo stå et par timer, la være å finne alternative løsninger, ikke ta telefonen og ikke send ut noe info. Da vil folkene som klager i denne tråden antagelig se det som helt naturlig at folk klager, spør etter info eller går til pressen. :old

robertaas
29-01-2012, 07:30
Men igjen, det er jo mye gøyere å løpe til VG å klage sin nød, spesielt når det ikke var noe som helst å klage på.Hadde du satt deg i en bil midt på natta og kjørt 5 timer for å ta et kanselert fly uten å ha fått mere info eller klart å komme i kontakt med de som skulle fly eller som hadde booket flyet?

Ellers har VG antagelig spurt folk som var rammet av konkursen om å kontakte dem.

Hickok
29-01-2012, 07:43
Før dette blir blåst ennå større opp. Vi snakker om en flyavgang kl. 15:45, og en kjøretur på 3:30 for å komme dit. Bussen fra Narvik til Tromsø tar 4:15, og den stopper alle mulige plasser, så dette er ikke mye å ta på vei for.

Å gå til media 30 minutter etter at et selskap har gått komk fordi man fortsatt ikke har fått info fra reiseselskapet blir bare dumt. I dette tilfellet endte det hele opp med en forsinkelse på 1 time, selv om konkursen skjedde mindre enn 20 timer før avreise. Jeg må ærlig innrømme at det er temmelig bra fikset, når alt kommer til alt, og er i hvert fall ikke noe man fortjener å bli hengt ut i media for.

nitromax
29-01-2012, 09:31
Litt lettvint å klage på Lindas avgjørelse om å kontakte pressen når man sitter med fasiten i ettertid. Tenk om noen av deres ferier plutselig hadde stått i fare og dere hadde gledd dere en stund... I Narvik er det nok ikke slik at man man bare kan hoppe på neste fly. Når kanalen til reisebyrået ikke virker så gjelder det å bruke de kanalene som virker. Og media er ofte en effektiv kanal. Det er ikke sikkert hun heller synes det er så morsomt å være i avisen....

Hpkris
29-01-2012, 10:27
Litt lettvint å klage på Lindas avgjørelse om å kontakte pressen når man sitter med fasiten i ettertid. Tenk om noen av deres ferier plutselig hadde stått i fare og dere hadde gledd dere en stund... I Narvik er det nok ikke slik at man man bare kan hoppe på neste fly. Når kanalen til reisebyrået ikke virker så gjelder det å bruke de kanalene som virker. Og media er ofte en effektiv kanal. Det er ikke sikkert hun heller synes det er så morsomt å være i avisen....

Spanair gikk konkurs rundt mellom kl 20-22 på fredag.
Når det gjelder Linda så faller hele hennes argumentasjon et visst sted.

Linda Bendiksen DypvikApollo Norge
hjelp... hva skal vi gjøre... Spanair er konkurs og vi skal reise med Spanair fra tromsø i morgen kl 1545 ???
Reisen er bestilt hos Apollo og vi har 4 timers kjøring til Tromsø???? Kan vi få svar snarest????
Like · · Friday at 22:52 ·
Apollo Norge Vi holder på med å finne alternativt fly - møt opp til vanlig avreisetid - vi kontakter dere om det blir endringer i flytidene. hilsen Helen
Friday at 23:31
Linda Bendiksen Dypvik Kjempeservice fra Apollo, vi skal møte til vanlig tid i Tromsø, så skal de ordne med alternativt flyselskap ...
Friday at 23:55

På statusen sin under så skriver hun at hun er i dialog med både Apollo, Ving og VG.
Linda Bendiksen Dypvik vi e orientert Katrine. E i passiar m vg-ving og Apollo, så vi venta han aav nu...
Friday at 23:03

Så at Apollo har gjort en dårlig jobb i denne saken er å dra ting veeeldig langt.
Kunden fikk beskjed før midnatt om at de kom seg avgårde.

Kort oppsummert, fra hu tok kontakt med Apollo til hu fikk svar gikk det da 39 minutter.

AirbusTrond
29-01-2012, 11:59
Hvor står det at hun selv har kontaktet VG? Dette er da en helt ordinær reportasje om at folk i Norge (passasjerer) i større eller mindre grad blir rammet av konkursen. På TV2 intervjuet de i går passsjerer som ankom fra Kaniariøyene i Tromsø, med et annet flyselskap enn det opprinnelige oppsatte. Skulle disse også la være å la seg intervjue, fordi det sitter noen på et nettforum som tror at alle som uttaler seg i media bare er opptatt av å komme i media?! :rolleyes: