View Full Version : 380 ballett kalt de-ice
Fantastisk skue, sitter i loungen ved gate C 13 FRA og ser noen iltre deicebiler med meget høyt tårn de-ice kveldens 380 til SIN. D-AIFM. Skikkelig "vask" av ving, høyderor og spesielt sideror. Og sistnevnte er høyt.. Alt skjer fra begge sider..
Tysk grundighet av ypperste klasse..:up:
Så har du ikke bilder å dele. :p
Kodak er konk og kan ikke skaffe 120 film til mitt 1956 Kodak bokskamera :old:colgate:
Kodak er konk og kan ikke skaffe 120 film til mitt 1956 Kodak bokskamera :old:colgate:
Innbiller ikke jeg meg at du eller fruen har iPhone? Bildeopplastning via appen Tapatalk (en app for å lese forumet med) tar ca. to tastetrykk, i tillegg til å ta bildet..
De er da ikke konk, de har bar solgt rettighetene... Så koser de seg med kontantene mens de venter på å gå konk. Hilsen en med kverulasjonskoeffisient på minst 2,4.
Kos deg med balletten og god tur til SIN.
Joda, begge har iPhone, hva er Tapatalk ? Finner det ikke på menuen, heldigvis er alt kølamørkt ute. ...:colgate::drunk:
Men jeg kan ta bilder. Har tatt tre på vel et år med iPhonen og en huladans video i HNL... :spin
Såså - en ting om gangen. På neste Fly& Etterllerannet blir oppgaven å vise Reidar at iPhone kan brukes til annet enn å ringe med også .. :p
Basse-HAU
25-01-2012, 19:44
Joda, begge har iPhone, hva er Tapatalk ? Finner det ikke på menuen, heldigvis er alt kølamørkt ute. ...:colgate::drunk:
Men jeg kan ta bilder. Har tatt tre på vel et år med iPhonen og en huladans video i HNL... :spin
Søk tapatalk på app store, etter den er installert, søk opp flyprat, voila du har flyprat på telefonen, lettere å bruke en med web browseren på telefonen ;)
Ett must å ha for flyprats brukere :thumbup:
Tusen takk LN-MOW, hvem tør å ta sjansen på å lære meg opp ? Er egentlig lærenem og min jobb er å forelese i økonomi ... Så jeg forstår enkle ting innemellom :lol:^_^
robertaas
25-01-2012, 21:23
Mye finnes allerede på nettet. Går tregt ja.
http://www.youtube.com/watch?v=EhO0miKRlVo
Tregt? Ballett er egentlig ikke en dårlig betegnelse. Den er nøyaktig koreografert og det må den være for at deicingen skal foregå trygt og uten skader på flyet. 'Tregt' er ikke et ord som passer i denne sammenhengen.
Flot syn ! Men det er vel usædvanligt at deicingen bliver udført ved gaten ?
sirpjalle
26-01-2012, 18:00
Tror ikke det er uvanlig. Har sett mye av det i FRA vinterstid.
Forskjellig fra flyplass til flyplass. Typiske vinterstasjoner har gjerne egne deicingområder, men der det er litt mer uvanlig gjør man ofte deicing på gate. Ofte man rett og slett ikke har plass også.
I all verden, hvorfor har ingen nevnt tapatalk foer. Herved nedlastet.
Tapatalk er nevnt 140 ganger ... ;)
http://forum.flyprat.no/search.php?searchid=912815