View Full Version : Jeg trenger et Starfighter tailnummer
Er det noen som drev med spotting på søttitallet? :D
I forbindelse med et modellprosjekt hadde det vært utrolig fett hvis man kunne få tak i tailnummerne på de Starfighterne som interceptet en Badger ved Værøy. Jeg har ikke snakket med 331 Skv men regner med at det blir en forholdsvis lang affære å komme gjennom byråkrati og historieløshet... :spin:
Any takers?
Kyrre
Kyrre.
La meg ta helgen til hjelp. Mulig jeg kan klare den. Har en liten mistanke om at Rolf Noel satt i den ene 104'en.
Originally posted by Olebno
Kyrre.
La meg ta helgen til hjelp. Mulig jeg kan klare den. Har en liten mistanke om at Rolf Noel satt i den ene 104'en.
Det hadde vært supert. Jeg holder på å mekke til en in flight desktop model. Mitt faderlige opphav var den sivile flygelederen som bistod da man lurte denne Badgeren med GCA-radaren. At en kjent flyger som Noel did the deed gjør vel historien enda bedre :up:
Kyrre
(Og en smiley som illustrasjon for noen som lurte.)
:devot:
Kyrre.
I jubileumsboken til 331 Skv. utgitt i 1991 (Jumper var redaktør) er episoden 21/3-72 beskrevet, men uten navn på pilotyer eller tailnbr, og det var 2 stk Badger D involvert.
Kanskje Jumper (Rolf) som gammel 1'er gutt kan hjelpe deg vidre.
Originally posted by Olebno
Kyrre.
I jubileumsboken til 331 Skv. utgitt i 1991 (Jumper var redaktør) er episoden 21/3-72 beskrevet, men uten navn på pilotyer eller tailnbr, og det var 2 stk Badger D involvert.
Kanskje Jumper (Rolf) som gammel 1'er gutt kan hjelpe deg vidre.
Takk for at du sjekker det du måtte ha ihvertfall!
Jeg har forøvrig satt Per Einar Jansen på saken og håper på mer informasjon over helgen. Skal ikke se bort fra at jeg kommer med en oppdatering etter hvert.
Kyrre