PDA

View Full Version : 737NGX Flight Management Computer på IPAD?

Norshuttle737NG
23-01-2012, 23:42
Vet ikke om det er så mange desktop piloter her, men jeg lurte på om det finst noen mulighet for og få FMCen Til og fungere på min ipad?. Har sett noen filmer på youtube der noen bruker et program som heter air display for og faktisk få muligheten til og få opp din pc skjerm på ipaden. Der de da bare har åpnet fmc vinduet i cockpitview og dratt det over på ipaden og vips så har du fmcen på ipad. Har noen prøvd dette? Eventuelt fungerer det greit?

LN-JTE
24-01-2012, 07:58
Tror appen du trenger heter AirDisplay . fungerer som en ekstra skjerm i windows over trådløs nettverk. Du må undocke fmc vinduet og dra den over på skjermen til iPaden, så virker kun med fs i window mode.

forum.avsim.net/topic/321490-an-fmc-app-for-ipad/

Har ikke iPad så kan ikke hjelpe deg med oppsett desverre.

Edit: Burde lest posten din litt bedre, du vet jo det over :p
Men har prøvd på vanlig 10 ' touch skjerm og fungerer glimrende det også. Har hørt at det kan vere en liten delay på inputs men at det fungerer ganske bra sålenge du ikke skriver for fort i fmcen

Norshuttle737NG
24-01-2012, 10:58
Hei igjen og takk for svar, jeg har nå drevet med litt research og funnet ut at der finst en app som vistnokk skal fungere myye bedre en air display med tanke på lagg og det er en som heter LOGMEIN. Etter innstruksene skal man legge inn en client på pcen på samme måte som air display. Men etter det jeg har lest skal det vere litt mer brukervenlig.

http://forum.avsim.net/topic/326677-fms-cdu-on-ipad/

Vieoen nederst i tråden er en demonstrasjon med logmein :)

73H
24-01-2012, 22:49
Litt lagg i FMC'en via iPad gjør det jo bare enda mer realistisk :) På real life FMC'en i 737'en er det passe brukbart med lagg.... :)

Norshuttle737NG
25-01-2012, 00:32
Ja det stemmer faktisk at det er litt lagg i real life også, husker en gang jeg satt klappsete fra oslo til vigra da vet jeg at de sa at den prosessorn i fmc ikke var den skarpeste saken slik at når de trykte til eksempel på execute så kunne det fort henge litt :). Men tanken hadde jo egentlig vert vist PMDG hadde laget et stand alone fmc app program til NGX ikke at jeg tror at det kommer men hadde jo vert litt kult da.