View Full Version : Lav etterspørsel etter Charterturer i Molde ..
http://www.boarding.no/art.asp?id=19685
Ikke overraskende for noen av oss..
Typisk.. hadde de heller valgt ytterkantene så hadde de fått med seg trøndelag og ytre nordmøre også.. Men neida.. Molde Næringsforum måtte bare rote til dette også.. Nå blir det ikke syden på noen i stedet.
Nå blir det ikke syden på noen i stedet.
Regnes vel for en halv seier i de kretser.. ;)
Ja, at folk fra Kristiansund kaller dette for en halv seier var vel ikke uventet. Sier veldig mye om kristiansunderen. Dette vaset med Molde Næringsforum som dere til en stadighet kommer drassendes med har dere enda ikke dokumentert.
Posted by fkrlf
Typisk.. hadde de heller valgt ytterkantene så hadde de fått med seg trøndelag og ytre nordmøre også.. Men neida.. Molde Næringsforum måtte bare rote til dette også.. Nå blir det ikke syden på noen i stedet.
Så du mener at folk fra nordmøre bevisst har latt være å benytte seg av denne flygningen bare pga den går fra Molde og at nordmøringen heller har påført seg selv ekstra utgifter og reisetid med å fly fra feks Værnes...?
Har overhodet ikke kalt dette en halv seier, men molde næringsforum regner det nok som det.
Dette vaset med molde Næringsforum som dere til en stadighet kommer drassendes med har dere enda ikke dokumentert.
Men den kommersielle siden av tilbudet har vi jo sett nå..
Originally posted by ENKB
Har overhodet ikke kalt dette en halv seier, men molde næringsforum regner det nok som det.
Dette vaset med molde Næringsforum som dere til en stadighet kommer drassendes med har dere enda ikke dokumentert.
Men den kommersielle siden av tilbudet har vi jo sett nå..
Nei... finner ikke hvordan dette kan være hverken hel eller halv seier for noen...
Og hva mener du med at vi har sett den komersielle siden av tilbudet? Molde Næringsforum kan nå umulig ha sponset dette tilbudet, for da hadde de vel aldri kuttet de 8 siste flygningene.
Det som jeg desverre vet er fakta er at mange har sittet på gjerdet og ventet til at Saga/ving har lagt ut billigturene. Det er ikke rette måten å gjøre det på om en ønsker å ha tilbudet! Så har jeg og andre desverre opplevd en rekke negative erfaringer med Saga på disse turene. Det spørs om det kan ha hatt innvirkning på salget om mange har fått høre mye negativt. Jeg har for tiden inne en klage til Saga etter at alt fra A til Å gikk galt på vår tur (uten om selve flyreisen, den var knallbra!). Skal ikke si for mye om hva som skjedde oss på vår ferietur, da jeg vil avvente Sagas reaksjon på klagen, men det var tildel grove tilfeller av svikt i Sagas internkontroll og påfølgende arroganse av Sagas representanter på stedet.
Nei det sier jeg ikke.. det jeg sier er at befolkningsgrunnlaget blir større hvis charterselskapene heller bruker ålesund og kristiansund. Da får man med seg ytterkantene som heller eksempelvis hadde reist til trondheim da her i nord.
Og nå til sommeren kommer det til å bli bare ræva med Mallorca også i og med de har valgt å fly til en destinasjon fra tre naboflyplasser i stedet for tre destinasjoner som ikke konkurrerer med hverandre.. Makan til idioti skal man lete lenge etter..
Originally posted by fkrlf
Nei det sier jeg ikke.. det jeg sier er at befolkningsgrunnlaget blir større hvis charterselskapene heller bruker ålesund og kristiansund. Da får man med seg ytterkantene som heller eksempelvis hadde reist til trondheim da her i nord.
Og nå til sommeren kommer det til å bli bare ræva med Mallorca også i og med de har valgt å fly til en destinasjon fra tre naboflyplasser i stedet for tre destinasjoner som ikke konkurrerer med hverandre.. Makan til idioti skal man lete lenge etter..
Den siste der kunne jeg ikke vært mere enig i! Nå har Saga/Ving uttalt at det var et så stort antall passasjerer fra romsdalsregionen som benyttet seg av KSU-PMI at de ser det som lønnsomt å fly fra Molde også. Men du har helt rett fkrlf, det kunne og burde være slik at hver flyplass hadde hver sin destinasjon så lenge det er snakk om samme operatør!
valgt å fly til en destinasjon fra tre naboflyplasser
Skal de fly fra Ålesund til Mallorca også eller mener du Værnes ?
Ålesund stod vel på listen så vidt jeg husker ja..
På Ving og Saga finner jeg bare Kreta og Tyrkia fra Ålesund.
Står Mallorca og Spanair på Avinors sider i alle fall. Synes å ha sett en avinor plakat/annonse over tilbudene fra AES og synes å huske at jeg reagerte på at det stod Mallorca... der også.. :)
Om det da ikke var Apollo som flyr fra AES...?
Originally posted by enml
Så du mener at folk fra nordmøre bevisst har latt være å benytte seg av denne flygningen bare pga den går fra Molde og at nordmøringen heller har påført seg selv ekstra utgifter og reisetid med å fly fra feks Værnes...?
Vi valgte iallefall å fly fra Ålesund på vår tur til LPA, mest fordi jeg ville bruke så lite tid som mulig ombord i flyet med ungene. 8 timer på nedoverturen med småunger anså jeg som et lite mareritt, det var mer enn nok med 6!!! Dels fordi det føles godt å kjøre gjennom Molde så fort som overhodet mulig. ;)
Mellomlandingen var faktisk bare helt topp. Det gjorde sitt til at turen overhodet ikke virket lang. Kan leses mer om akkurat det HER. (http://home.online.no/~wiggoho/moldelaspalmasmolde.cfm)
Forøvrig ser jeg at noen har skrevet i Gjesteboka (http://home.online.no/~wiggoho/gjestebok.cfm?FuseAction=Gjestebok&pAction=Liste) på min hjemmeside at det er jubel på nordmøre etter dette vedtaket til Ving / Saga.
Forøvrig ser jeg at noen har skrevet i Gjesteboka på min hjemmeside at det er jubel på nordmøre etter dette vedtaket til Ving / Saga.
Det var ikke meg dersom du trodde det :p
Og bare for å ha sagt det, så er det ikke meg heller. Ville aldri ha nedlatet meg til å skrive så "fjortis-preget" og drevet med så utrolig dårlig norsk grammatikk.....
Lykke til videre i "diskusjonen"......:sarc